خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

اعضای باند خرید و فروش آرای شورای شهر در شهر پردیس شناسایی و دستگیر شدند.

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۶۲۹

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدامات این سازمان را در تأمین سلامت و امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در ارتباط با اقداماتی که این سازمان برای تأمین سلامت و امنیت انتخابات اخیر به مرحله اجرا درآورده است، اظهار کرد: اهم اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح به چند بخش تقسیم می‌شود که شامل آگاه سازی نیروهای مسلح نسبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف در اقصی نقاط کشور، تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسراهای نظامی سراسر کشور، تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و نشست با فرماندهان انتظامی و نظامی و بازدید از پاسگاه‌های مرزی به منظور نظارت و اطلاع از آمادگی نیروها برای رصد و مقابله با اقدامات ضد امنیتی هستند.

وی افزود: همچنین بازدید مقامات قضایی از شعب اخذ رأی در سراسر کشور و نظارت بر روند تأمین امنیت صندوق‌ها، حضور مقامات سازمان در ستادهای مرکزی برگزاری انتخابات به منظور نظارت مستقیم در حوزه وظایف و رصد اخبار و وقایع امنیتی و هدایت و هماهنگی ضابطان از دیگر وظایف سازمان برای صیانت از انتخابات بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به رغم تمامی توطئه‌های استکبار و عوامل منطقه‌ای اش این انتخابات حساس و سرنوشت ساز بدون هرگونه دغدغه و چالش امنیتی خاصی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: با رصد و اشراف اطلاعاتی در داخل و مرزها و اقدامات پیشدستانه، جلوی هرگونه تحرک مذبوحانه گروه‌های معاند که قصد نفوذ و عملیات را داشتند، گرفته شد و نمایندگان سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با حضور در مرزهای غرب، شمال غرب، شرق و جنوب شرق آمادگی نیروها را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: معدود درگیری‌هایی که بین طرفداران نامزدهای انتخابات شوراها در چند روستا اتفاق افتاد نیز با دخالت به موقع عوامل انتظامی خوشبختانه به چالش امنیتی تبدیل نشد و با مدیریت مناسب صحنه، از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل آمد و وقایع نیز بلافاصله به مقامات سازمان قضایی نیروهای مسلح گزارش و توصیه‌ها و دستورات لازم قضایی ارائه شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به توجیه و آگاه‌سازی نیروها توسط قضات این سازمان اشاره کرد و افزود: در کنار آن با اهتمام فرماندهان و دوایر بازرسی، قضایی و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح آمار تخلفات انتخاباتی انگشت شمار بوده است که حکایت از بلوغ بالای سیاسی و بصیرت نیروهای مسلح دارد.

به گفته این مقام قضایی با اطلاع، هدایت و نظارت نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح در ستاد انتخابات استان تهران، اعضای یک باند خرید و فروش آرای شورای شهر که تماماً غیرنظامی بودند در شهر پردیس شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز