خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

دادستان‌ها بر پرونده‌های اجرای احکام نظارت مستمر داشته باشند/ لزوم پرهیز از صدور حکم حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۵۶۹

رییس قوه قضاییه از دادستان‌های سراسر کشور درخواست کرد که نظارت مستمری بر پرونده های اجرای احکام داشته باشند تا آرا صادر شده بطور دقیق عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری ایلام اظهار داشت: مردم با مشکلات معیشتی، اشتغال، مسائل فرهنگی، اجتماعی و قضایی متعددی روبرو هستند و همه مدیران در هر سطحی وظیفه دارند در جهت گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند.

وی افزود: همه مدیران باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشمارند چرا که این نعمت در صورت اجرای آن نزد خداوند متعال از اجر بسیاری برخوردار است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: ایران اسلامی سرشار از سرمایه های خدادادی و نیروی انسانی کارآمد است و شایسته نیست مردم با این مشکلات روبرو باشند.

محسنی اژه‌ای بر لزوم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای حل مشکلات جاری کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور خود طی چهار دهه گذشته در دستگاه قضایی اضافه کرد: میزان دریافتی کارکنان قضایی در مقابل خدمات صورت گرفته متناسب نیست ولی امانت سنگین قضاوت و احقاق حقوق عامه ایجاب می کند این مشکلات معیشتی، اداری و تجهیزاتی را تحمل کنیم تا مردم از خدمات بیشتری برخوردار شوند.

رییس قوه قضاییه رسیدگی سریعتر به پرونده ها را از اصلی ترین خواسته مردم عنوان کرد که همه قضات و کارکنان باید به این اصل توجه کنند.

اژه‌ای پرهیز از صدور حکم حبس و استفاده از مجازات های جایگزین حبس تا حد امکان را در بررسی پروندها خواستار شد.

وی با اشاره به پرونده های قصاص گفت: قضات از ظرفیت مردم و افراد صاحب نفوذ و صاحب کلام برای حل و فصل مسایل و جلب رضایت بهره بگیرید.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در راس هیاتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور  و رییس دیوان عدالت اداری  همراهی می کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان ایلام خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز