خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات صدور موافقت اصولی برای احداث نیروگاه‌هایی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ از سوی صنایع بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۳۰

وزیر نیرو از جزئیات صدور موافقت اصولی برای احداث نیروگاه‌هایی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ از سوی صنایع بزرگ خبر داد و گفت: امیدواریم صنایع ما با این اقدامات فشار سنگینی را از روی دوش صنعت برق کشور که می‌بایست جوابگوی نیازهای متعددی در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع خرد باشد، بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه بعد از مذاکرات مفصل و اعلام آمادگی صنایع بزرگ از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت که حدود یک هفته پیش صورت گرفت، ۱۳ واحد بزرگ صنعتی در فولاد و آلومینیوم و مس اعلام آمادگی کردند که برای مصارف خود نیروگاه‌هایی را جمعا به ظرفیت ۱۰ هزار و  ۵۰۰ مگاوات احداث کنند که دیروز همانطور که اطلاع‌رسانی شد، موافقت اصولی برای احداث این نیروگاه‌ها صادر شد.

وی افزود: علاوه بر این‌ها برای اینکه به احداث نیروگاه توسط صنایع بزرگ ما سرعت داده شود، خوشبختانه  در نتیجه تلاش و فعالیت‌شان و امکانی که برای صادرات محصولاتشان هست سود و منابع قابل ملاحظه‌ای  برای آنها هست و می‌توانند به راحتی برای تامین برق مورد نیاز سرمایه‌گذاری کنند و فشار سنگینی را از روی  دوش صنعت برق کشور که می‌بایست جوابگوی نیازهای متعددی در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع خرد باشد، بردارند. ما اعلام آمادگی کردیم که تعدادی از سایت‌ها که نیروگاه‌های گازی هستند، به ارزش ۴۰۰۰ مگاوات را عرضه کنیم به صنایع و آنها سرمایه‌گذاری کنند برای واحد بخار این ۴ هزار تا که حدود ۲ هزار مگاوات واحد بخار خواهد بود و در زمان مقدور این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به مدار خواهد آمد و مصارف صنایع را جوابگو خواهد بود.

اردکانیان تصریح کرد: در این چند روزه خوشبختانه مشکلی در قطعی برق نداشتیم؛ مردم عزیز از انجام کمک‌های کوچک دست برندارند چراکه کار‌های بزرگی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت صمت قرار شد، شیفت آخر شب صنایع برای کاهش مصرف برق را برداریم تا صنایع هم بتوانند تولیدات خود را مجدد در شب داشته باشند، تا در این بازه زمانی ۸ روزه که با گرمای زیاد مواجه هستیم تولید در مقیاس وسیع آسیب نبیند.

اردکانیان گفت: با کاهش دما و افزایش سطح همکاری مردم این دوره را پشت سر بگذاریم، همکاران بنده تلاش می‌کنند و از همکاری تمامی مردم و اهالی رسانه سپاسگزارم.

وی افزود: نیروگاه‌هایی که در فعال هستند مجوز دارند و نیروگاه‌های عمدتا سوخت گاز هستند؛ اکنون مشکل در سوخت نداریم. یکی از پاکترین سوخت‌ها، سوخت گاز است و زمستان سال گذشته در تامین گاز مشکلاتی داشتیم، اما بیشتر از آب برای تولید برق استفاده کردیم تا جبران شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال اول و آخر دولت، خشک‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشتیم که تجربه خوبی برای دست اندرکاران آب و برق بود؛ آن چیزی که امروز شاهد هستیم، فاصله زیادی با چیزی است که پیش بینی شده است؛ هر چه بازه‌های زمانی که مورد پیش بینی در خصوص آب و هوا و بارش‌ها انجام می‌شود، کوتاه‌تر باشد، دقت در آن بیشتر است.

اردکانیان با اشاره ایجاد ظرفیت برق توسط برخی صنایع گفت: دیروز موافقت اصولی احداث ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات توسط ۱۳ واحد صنعتی فولاد، آلومینیوم و مس صادر شد.

او در پایان درباره واردات برق از کشور‌های همسایه گفت: ما امروز از سه کشور همسایه حدود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنیم و صادرات ما حدود ۱۰۰ مگاوات، به منظور تامین منابع واردات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز