خبرگزاری کار ایران

اقدامات دفتر برنامه‌ریزی معاونت منابع انسانی در راستای سند تحول قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۹۳۳

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به تشریح اهم اقدامات و فعالیت‌های این دفتر در راستای سند تحول قضایی پرداخت.

به گزارش ایلنا، مهران مهدی پور در تبیین ماموریت‌های این دفتر در حوزه برنامه‌ریزی عنوان کرد: " تدوین نظام برنامه‌ریزی معاونت منابع انسانی "، " اصلاح و بهبود فرآیندهای موجود معاونت" ، "بهینه‌سازی و ارتقاء سامانه‌های داده‌محور" و "استقرار نظام پایش و ارزیابی فعالیت‌ها و فرایندهای معاونت منابع انسانی" از جمله مأموریت‌های محوری این دفتر به شمار می‌روند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن تاکید بر تحقق‌بخشی به مفاد سند تحول قضایی در جریان اجرای برنامه‌های این معاونت، از تشکیل کمیته اجرایی سند تحول دستگاه قضا در معاونت منابع انسانی خبر داد و یکی از اقدامات عملیاتی این کمیته را برگزاری جلسات مستمر با مسئولان واحدهای زیرمجموعه معاونت منابع انسانی به منظور پایش میزان پیشرفت برنامه‌های مرتبط با سند تحول، خواند.

مهدی‌پور همچنین متذکر شد: در سند تحول قضایی ۱۲ برنامه و اقدام با مسئولیت معاونت منابع انسانی قید گردیده و در بسیاری از برنامه‌های سند نیز این معاونت به ‌عنوان همکار، مشارکت دارد. در عین حال در راستای برنامه‌ها و ماموریت‌های ذکر شده گزارش اقدامات واحدهای معاونت بر اساس سند تحول قضایی، به طور مستمر اخذ و به مراجع مربوطه ارایه می‌شود.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در تشریح دیگر اقدامات این دفتر به طراحی، تدوین و برنامه‌ریزی جهت اجرای «نظام فناوری اطلاعات در سطح معاونت»، اشاره کرد و ضمن بیان اینکه در این طرح، ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود جزو اهداف اساسی می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل و در حال بررسی و آسیب شناسی سامانه‌های معاونت می‌باشد.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به مأموریت کادرسازی در حوزه مدیریت منابع انسانی، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های مدیریت منابع انسانی را استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های سازمانی خواند و در تبیین اقدامات انجام شده در این دفتر، گفت: از جمله ماموریت های این دفتر در حوزه کادرسازی می توان به شناسایی و استفاده از استعدادهای برتر و نخبگان دستگاه قضایی، شناسایی و توانمندسازی مدیران شایسته برای دستگاه قضایی، استقرار نظام جانشین پروری مدیران و استقرار نظام پایش و ارزیابی شایستگی های مدیران قوه قضاییه اشاره کرد.

وی در توضیح اقدامات موثر و اساسی در دست اجرا در حوزه کادرسازی، از تدوین " مدل شایستگی مدیران " و " پیش‌نویس شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل کادرسازی مدیریتی در قوه قضاییه " خبر داد.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در تبیین این مدل تصریح کرد که براساس این شیوه‌نامه، " بانک اطلاعاتی مدیران قوه قضاییه " و " شبکه نخبگان و استعدادهای برتر قضایی " تشکیل می‌شود. با ایجاد و راه‌اندازی این دو سامانه، شناسایی، انتخاب و انتصاب مدیران دستگاه قضا با توجه به اطلاعات گردآوری شده و بر اساس مدل تدوین شده خواهد بود.

مهدی‌پور افزود: دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات کلیه مدیران حوزه‌های صف و ستاد دستگاه قضایی درخصوص پیش‌نویس شیوه‌نامه و مدل شایستگی مدیران مطابق با استانداردهای علمی اخذ شده و در مرحله بررسی قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری، مبنی بر تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضایی و اداری و گماردن نیروهای کارآمد، جهادی، فاضل و صالح در مسئولیت‌ها، این دفتر، کادرسازی و پرورش مدیران شایسته برای دستگاه قضایی و استقرار نظام جانشین‌پروری را در تعامل با مراکز علمی و سایر بخش‌های مرتبط سازمانی، در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز