خبرگزاری کار ایران

مدرسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

به نظر می‌رسد اژه‌ای قصد دارد، تصویر جدیدی از خود ارائه کند/ رئیس قوه قضائیه باید براساس نگاه به افکار عمومی و نخبگان عمل کند/ پیام انتخاب مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۶۱

یک فعال حوزه رسانه گفت: انتصاب حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضاییه دارای پیامی است مبنی بر اینکه آقای محسنی اژه‌ای قصد دارد اعلام کند که هدف من ایجاد قوه قضاییه‌ای آرام و بی‌حاشیه است.

فرید مدرسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتصاب حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضاییه، اظهار کرد: این انتصاب دارای پیامی است مبنی بر اینکه آقای محسنی اژه‌ای قصد دارد اعلام کند که هدف من ایجاد قوه قضاییه‌ای آرام و بی‌حاشیه است. البته باید دیگر انتصابات ایشان را نیز مدنظر قرار داد.

وی به مواضع حجت‌الاسلام مصدق اشاره کرد و افزود: انتخاب رییس دیوان عدالت اداری نیازمند فردی است که نظارت جدی را روی دولت آقای رییسی داشته باشد. با توجه به اینکه فضا نیز از نظر سیاسی یکدست شده است، این موضوع می‌تواند به استقلال قوه قضاییه کمک کند.

مدرسی بیان کرد: از سویی دیگر به هر حال آقای مصدق با مواضعی که تاکنون داشته، نشان داده که در خصوص مسائل سیاسی نظرات سیاسی نداشته است. البته در حوزه مسائل داخلی قوه قضاییه ممکن است آقای مصدق مخالفانی داشته باشد اما آنچه مهم است این است که آقای اژه‌ای فردی را به معاون اولی پذیرفته که برعکس تصویر ایشان از گذشته است؛ به عبارت دیگر آقای اژه‌ای در ریاست قوه قضاییه قصد دارد، تصویر جدیدی از خود ارائه کند.

این روزنامه نگار ادامه داد: پیامی که در حد معاون اولی داده می‌شود، پیامی برای عموم جامعه است. طبعاً هر شخص منتقدین و مخالفانی دارد. در جایگاه معاون اولی مشخص نیست که مصدق چه اقدامی انجام می‌دهد، آیا همان دیدگاه قبلی نسبت به کانون‌های وکلا را دارد یا در راستای همکاری با کانون وکلا، ممکن است مواضعشان تغییر کند و همراهی و گفتگویی صورت بگیرد. در مجموع تصویری که از آقای مصدق وجود دارد در انظار عمومی با نگاه جامعه نشان می‌دهد که این فرد یکی از میانه‌رو‌ترین کاندیداهایی است که می‌‌توانست در این پست قرار بگیرد.

مدرسی اضافه کرد: مصدق از نظر جایگاه علمی و حقوقی نیز مورد توجه برخی از نیروهای داخل و خارج از قوه قضاییه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای اژه‌ای در آینده باید به دقت اقدامات خود را انجام دهد؛ با توجه به تصویر گذشته‌ ایشان، لازم است که تصاویر جدید هماهنگ و هم شکل پیش برود. یعنی در انتصابات بعدی و اقدامات بعدی نیز این اقدام باید ادامه یابد. اگر افرادی وارد ساختار شوند که با این سیاست اولیه در تضاد باشند، آن تصویر در افکار عمومی و رسانه‌ها جا نمی‌افتد. بنابراین ایشان باید براساس یک استراتژی مشخص و یک نگاه به افکار عمومی و نخبگان کاملاً هماهنگ شده عمل کند و اندکی تفاوت در اقدامات بعدی می‌تواند عملکرد اولیه را خنثی کند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز