خبرگزاری کار ایران

در بیانیه جبهه اصلاحات ایران مطرح شد؛

​ضرورت تسریع رفع تحریم‌ها برای پاسخگویی به مطالبات کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۱۰

جبههٔ اصلاحات ایران با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تسریع رفع تحریم‌ها برای پاسخگویی به مطالبات کارگران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه جبهه اصلاحات ایران به شرح زیر است: 

در هفته‌های گذشته شاهد گسترش اعتراض و اعتصاب گروه‌هایی از کارگران کشور بوده‌ایم. برخورداری از حق تشکل و تجمع و اعتراض، افزایش حداقل دست‌مزد متناسب با افزایش قیمت‌ها، پرداخت بدون تعویق دستمزدها، بهبود ایمنی و امکانات و استانداردهای بهداشتی در محیط کار و برخورداری از حق مرخصی منصفانه از جمله مطالبات به حقی است که کارگران معترض مطرح کرده‌اند و پاسخگویی به این مطالبات برای کلیهٔ کارگران کشور مطلوب است.

در سال‌های اخیر و به ویژه تحت تاثیر تحریم‌های گسترده و بی‌سابقهٔ ترامپ علیه ایران، عموم کارگران و کارمندان رسمی کشور، حتی از آن‌ها بیشتر کارگران و کارمندان پیمانی، از آن‌ها هم شدیدتر کارگران غیررسمی و از همه نگران‌کننده‌تر ‌بیش از ۷ میلیون خانوار ایرانی که حتی یک عضوشان هم حقوق ثابت نمی‌گیرند تحت فشار معیشتی شدیدی قرار داشته‌اند. تامین منابع مورد نیاز برای پاسخگویی به مطالبات بر حق عموم کارگران کشور مستلزم تسریع رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.

همچنین برای حل ریشه‌ای مساله و کاهش نارضایتی همهٔ کارگران، به رسمیت‌شناسی حق تشکل و افزایش قدرت چانه‌زنی جمعی نیروی کار نیز ضرورت دارد. افزایش امنیت شغلی کلیهٔ کارگران و تقویت تور حمایتی (از جمله بیمهٔ بیکاری و ضمانت آموزش عمومی باکیفیت و خدمات سلامت عمومی) هم از لوازم بهبود شرایط زندگی کارگران است که مستلزم رفع تحریم‌ها و کاهش شدت بحران اقتصادی، و البته افزایش کیفیت و ظرفیت حکمرانی، پذیرش لوازمِ سیاستی و نهادیِ توسعهٔ‌ فراگیر و متوازن و پایدار، و بهبود سازوکارهای کارآمد بازتوزیع عادلانه‌تر ثروت است.

جبههٔ اصلاحات ایران ضمن دفاع از حقوق و مطالباتِ بر حق کارگران، از مجموعهٔ‌ نهادهای حکمرانی می‌خواهد به تجدید نظر در سیاست خارجی و رفع سریع تحریم‌ها برای مهار بحران اقتصادی و ممکن‌سازی پاسخگویی مطالبات کارگران اولویت دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز