خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد؛

فراهم شدن امکان استعلام بر خط سوابق محکومیت‌های مالی اشخاص با کسب اجازه از آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۰۸۱

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات از فراهم شدن امکان استعلام بر خط سوابق محکومیت‌های مالی اشخاص با کسب اجازه از آن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‌پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از انتصابش اژه‌ای به ریاست دستگاه قضاء از فراهم شدن امکان استعلام بر خط سوابق محکومیت‌های مالی اشخاص با کسب اجازه از آن‌ها خبر داد و گفت: بر اساس سند تحول قوه قضائیه و به منظور شفاف شدن فضای فعالیت‌های اقتصادی در کشور، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، «سامانه سجل محکومیت‌های مالی» را برای استفاده عموم مردم راه‌اندازی کرده است.

وی افزود با استفاده از این خدمت جدید قضائی مردم می‌توانند با کسب اجازه از یکدیگر، به صورت برخط از سوابق محکومیت‌های مالی یکدیگر با خبر شوند تا با علم به این سوابق، روابط اقتصادی و یا معاملاتشان را تنظیم کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات توضیح داد، اشخاصی که داری «کد ثنا» هستند، می‌توانند با ورود به کارتابل یکپارچه قضائی از طریق درگاه ملی قوه قضائیه به آدرس «eadl.ir» از این خدمت جدید قضائی استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد، افرادی که فاقد «کد ثنا» هستند نیز می‌توانند به شکل کاملا غیر حضوری از طریق درگاه ملی قوه قضائیه نسبت به ثبت نام در این سامانه سجل اقدام کرده و متعاقب آن از سامانه سجل محکومیت‌های مالی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز