خبرگزاری کار ایران

تشکر مقام‌های افغان از میزبانی ایران در مذاکره با طالبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۲۰

مقام‌های افغان از میزبانی ایران از مذاکرات با طالبان تشکر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بعد از دیدار با اعضای هیأت جمهوری اسلامی افغانستان که برای مذاکره با هیأت طالبان به جمهوری اسلامی ایران رفته بودند، گفت که از تلاش‌های هیأت و ارائه‌ گزارش مذاکرات تهران و از میزبانی و استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران از هیأت جمهوری اسلامی افغانستان تشکر می‌کنیم. 

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت: ما به صلح عادلانه و پایدار پایبند هستیم و راه حل بیرون رفت از بحران کنونی در کشور را مذاکره و گفت‌وگو می‌دانیم.

او گفت: ما بارها تأکید کرده‌ایم که مشکل افغانستان راه نظامی ندارد. از اعلامیه‌ مشترک دو طرف در پایان  مذاکرات تهران استقبال می‌کنیم. عملکردهای دو طرف میزان تعهد آنان را به مفاد این اعلامیه نشان می‌دهد.

وی بیان کرد که از طالبان می‌خواهیم با استفاده از فرصت، قبل از این‌که دیر شود تعهد خود را به مذاکره و حل قضایای کلان ملی نشان دهند. 

یونس قانونی رئیس هیات مذاکره کننده افغانستان نیز در این نشست، با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، بحث‌ها و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی دو طرف در مورد موضوعات کلان را واضح و روشن خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز