خبرگزاری کار ایران

بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید برای حضور در دولت جایگاه نمایندگی را ترک کنیم/ باید حرمت اعتماد و رأی مردم حفظ شود/ «حقوق مردم» بر همسویی با دولت تقدم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۹۱۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، گفت: مجلس تحت هر شرایطی به کار قانونی خود ادامه خواهد داد و جایگاه مجلس نباید هیچ زمانی زیر سوال برود، اقتدار و منزلت مجلس باید همواره مورد توجه نمایندگان قرار گیرد و توجه داشته باشیم که نمایندگان مردم در مجلس «وکیل‌المله» هستند، «وکیل الدوله» نیستند.

خلیل بهروزی‌فر نماینده فومن در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تشکیل کابینه دولت سیزدهم و مطرح شدن موضوعاتی در رابطه با حضور برخی نمایندگان در کابینه یا ورود به کرسی‌های‌ اجرایی دولتی، گفت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد با تاکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند جایگاه نمایندگی کمتر از جایگاه دولت نیست، چنین اتفاقی شانس کمی دارد. از سوی دیگر مردم به نمایندگان اعتماد کردند و به آن‌ها رأی دادند از باب اینکه نمایندگان با قرار گرفتن در جایگاه مجلس از حقوق مردم دفاع کنند، لذا به‌نظر بنده مناسب نیست که بخواهیم این جایگاه را برای گرفتن مسئولیت‌های دیگری در دولت ترک کنیم.

وی ادامه داد: دو نکته در اینجا مورد توجه است؛ نخست اینکه باید حرمت اعتماد مردم نگه داشته شود و هم اینکه دولت خودش به گردهم آوردن افراد نخبه و شایسته‌ای که در سطح کشور از سلایق مختلف، اقوام مختلف و جریانات مختلف حضور دارند، اقدام کند همانطور که شخص آقای رئیسی هم به آن اشاره داشتند، بتواند از تمام این ظرفیت‌ها برای تشکیل دولت سیزدهم استفاده کند.

بهروزی‌فر همچنین پیرامون مساله یکدست شدن قوا و نزدیکی میان دولت و مجلس اظهار داشت: مجلس با حفظ استقلالی که قوه مقننه دارد از ظرفیت قانونی خود برای حمایت از دولت بهره خواهد گرفت و مطمئناً تعامل بین دولت و مجلس می‌تواند آینده خوبی را پیش روی نظام ترسیم کند. در عین حال چنانچه یک دولت یا یک وزیر و مسئولی در ارتباط با وظایف خود نسبت به ارائه خدمات به مردم تعلل و کوتاهی داشته باشد و در مسیر قانون حرکت نکنند، مجلس حتی در ارتباط با دولتی که با آن همسو است هم حقوق مردم را مقدم بر این همسویی می‌بیند.

وی افزود: در واقع مجلس تحت هر شرایطی به کار قانونی خود ادامه خواهد داد و جایگاه مجلس نباید هیچ زمانی زیر سوال برود، اقتدار و منزلت مجلس باید همواره مورد توجه نمایندگان قرار گیرد و توجه داشته باشیم که نمایندگان مردم در مجلس «وکیل‌المله» هستند، «وکیل الدوله» نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که «احتمال دخالت نمایندگان در چینش کابینه و انتخاب وزرا در قالب فراکسیون‌های قومیتی یا منطقه‌ای چه میزان است؟» بیان کرد: نمایندگان در کار چینش کابینه و انتخاب افراد دخالت نمی‌کنند اما اگر خود آقای رئیسی تصمیم داشته باشند از مشاوره نمایندگان در انتخاب افراد در کابینه استفاده کنند، در اینجا بحث مشاوره به منزله دخالت محسوب نمی‌شود و مجلس در انتخاب افراد شایسته و کسانی که ویژگی‌های نزدیک و مربوط به دولت مردمی را داشته باشند، کمک می‌کند. به ویژه نیروهای جوان نخبه‌ای که امروز می‌توانند این سکان را در دست بگیرند تا بتوانند بخشی از مشکلات امروز توسط این عزیزان برطرف شود، در چنین عرصه‌ای مجلس با حفظ استقلال آمادگی این را دارد که به دولت کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز