خبرگزاری کار ایران

گلرو در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه:

ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۳۱۶

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، عباس گلرو در دومین روز سفر خود به دمشق در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در محل وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه، دوستانی دیرینه با سابقه تاریخی و اشتراکات دینی و مذهبی هستند که در تحولات مختلف منطقه یکدیگر را پشتیبانی کرده‌اند.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده است که تقویت اشتراکات فی‌مابین و افزایش سطح مبادلات می‌تواند دو کشور را در مقابله با تحریم‌های آمریکایی قدرتمند کند.

گلرو، بقای سوریه و پیروزی بر جریان تکفیری و داعش را مرهون رهبری حکیمانه رییس جمهوری این کشور و حضور مردم در مقابله با جریان داعش و تکفیری دانست.

وی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن قراردادها و همکاری‌های مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت بسزایی دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

گلرو تاکید کرد: توجه ویژه به موضوعات اقتصادی و همکاری ویژه در این زمینه تقویت بیش از پیش تعاملات دو کشور را در بر خواهد داشت.

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همکاری گروه‌های دوستی و پارلمانی را گام نخست در مسیر تعاملات دولت‌های دو کشور و بستری مناسب برای ارتقاء سطح همکاری‌ها دانست.

گلرو در همین زمینه تصریح کرد: مراودات پارلمانی، نشست کمیسیون‌های مشترک و تعاملات گروه‌های دوستی و پارلمانی نقش سازنده‌ای در تقویت روابط ایران و سوریه ایفا خواهند کرد.

در این دیدار نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، این کشور را با افق روشن و آینده‌ای درخشان توصیف و توجه ویژه به بسترسازی اقتصادی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ضروری بیان کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز با تبریک انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، دو کشور را دوستان راهبردی و پشتیبانان همیشگی برای یکدیگر خواند و افزود: دو کشور ایران و سوریه با انجام انتخابات به موقع بار دیگر وحدت و انسجام داخلی را به رخ جهانیان کشیدند.

وزیر امور خارجه سوریه با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان مقامات عالیرتبه ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

مقداد با قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، عنوان داشت: سوریه از بحران رها شده است و زمان بازسازی زیرساخت‌های این کشور فرا رسیده است و از همراهی کشورهای دوست برای  همکاری اقتصادی و تجاری استقبال می‌کنیم.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دمشق افزود: مردم دولت و رییس جمهوری سوریه هرگز کمک‌های بی‌دریغ و جانفشانی‌های ایرانیان در مقابله جریان تکفیری را فراموش نخواهند کرد و ملت و دولت سوریه همواره قدردان مردم دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

این دیدار دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه شامل احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان جعفر راستی نماینده شبستر احمد آوایی نماینده دزفول و همچنین فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز