خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مصدق:

۵۰ درصد توان دیوان عدالت باید صرف پیشگیری از ورود پرونده‌ها شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۹۸۵

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت پرونده‌ها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان صرف شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری، در نشست تخصصی مشترک دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو با موضوع آسیب شناسی پرونده‌های مربوط به اعتراض به آراء کمیسیون آب‌های زیرزمینی در دیوان، به لزوم حل مشکلات مردم در سازمان‌ها و بدون نیاز به مراجعه به دیوان اشاره کرد و گفت: اساس تشکیل ۱۲ کارگروه مشترک با وزارت خانه‌ها همین موضوع است که تشکیل اولین جلسه بعد از دو ماه با موضوع آب، مایه خرسندی است و هدف اصلی این کارگروه‌ها پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، تسریع در رسیدگی و سهولت اجرای احکام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اینکه ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پرونده‌ها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان صرف شود، گفت: به مردم و رئیس قوه قضاییه قول داده ام که با همکاری قضات و کارکنان، یک دیوان عدالت اداری متفاوت را در دو سال آینده خواهیم داشت و رویکرد دیوان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت کاهش ورودی و رسیدگی علمی، کیفی و سریع به پرونده‌ها خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از ابتدای فعالیت در دیوان عدالت اداری پیگیری کردیم تا کارگروه‌های مشترکی را با همکاری وزارتخانه‌ها تشکیل دهیم تا در خصوص پرونده‌های پرتکرار و پرشکایت از سازمان‌هایی مثل سازمان تامین اجتماعی و یا شهرداری‌ها بتوانیم راهکار‌هایی را اتخاذ کنیم تا مشکلات مردم در خود سازمان‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: به همین منظور ۱۲ کارگروه مشترک مشغول شد و امروز نخستین کارگروه آن در موضوع چاه‌های بدون پروانه و مسائل مرتبط با آب با حضور مدیرانی از وزارت نیرو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگروه‌ها اگر به این نتیجه برسیم که قوانین یا مقررات باید تغییر کند و یا برداشت متفاوت از آن‌ها وجود دارد، حتما به سمت اصلاح قوانین یا مقررات به نفع مردم، گام برمی داریم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم نتایج برگزاری این کارگروه‌ها را به مردم ارائه کنیم.

اولین جلسه کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو با موضوع رسیدگی به پرونده‌های آب‌های زیرزمینی با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و قضات شعب مربوطه و تعدادی از مدیران وزارت نیرو تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز