خبرگزاری کار ایران

حسین زهی در گفت‌وگو با ایلنا:

گزارش واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان، هفته آینده در مجلس قرائت می‌شود/ مردم سیستان و بلوچستان در خانه‌هایشان خوددرمانی می‌کنند/ گزارش‌های اشتباه به وزیر بهداشت می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۰۸

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان بابیان یانکه گزارش دستگاه‌های اجرایی درباره حادثه تصادف خبرنگاران و سربازان هفته آینده در صحن مجلس خوانده می‌شود، درباهر وضعیت کرونا در استان با اسف باز دانستن وضعیت گفت : با بودجه تخصیص یافته به وزارت بهداشت می‌توان کل استان را واکسیناسیون کرد

اسماعیل حسین زهی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نتیجه بررسی‌های کمیسیون عمران پیرامون دو سانحه تصادف اتوبوس سربازان و خبرنگاران، اظهار داشت: قبل از این که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خودشان پیش از دو هفته تعطیلی مجلس بروند، جلسه‌ای با دست اندرکاران، از جمله پلیس راه، نیروهای مسلح و محیط زیست انجام شد و گزارش توسط دستگاه اجرایی ارائه شد که بعد از جمع‌بندی و بعد از شروع به کار مجلس در هفته آینده در صحن مجلس قرائت خواهد شد. 

وی همچنین در مورد وضعیت کرونای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وضعیت کرونا در استان حاد است، معاونت درمان وزارت بهداشت حضور دارند اما با امکانات و زیرساخت‌هایی که وجود ندارد، کرونا در منطقه حاد شده است و علیرغم این شرایط گزارشات غلطی به وزیر ارائه می‌دهند و وزیر می‌گوید ۴۰۰ تخت بیمارستان خالی است. 

نماینده خاش با بیان اینکه از نیروهای مسلح و ارتش و سپاه که وارد عمل شدند و بیمارستان سیار احداث کردند تشکر می‌کنم، گفت: همچنین از سازمان برنامه و بودجه که یک مبلغی را به وزارت بهداشت در بحث کرونا در استان سیستان و بلوچستان تخصیص دادند، قدردانی می‌کنم با این مبلغ می‌توانیم تمام مردم استان را واکسن بزنیم. از ستاد اجرایی فرمان امام انتظار داریم که توزیع واکسن را در استان سیستان و بلوچستان به صورت همگانی آغاز و همه افرادی که در این استان هستند را واکسینه کنند. 

وی ادامه داد: از آن سوی مرز نیز افرادی آمده و تمام خانواده‌ها درگیر این مسئله شده‌اند و در هر خانواده سه یا چهار نفر درگیر بیماری هستند؛ در بیمارستان‌ها جا نیست و اکثریت مردم در خانه‌هایشان خوددرمانی انجام می‌دهند و وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، به آن‌ها می‌گویند که تخت نداریم. 

حسین زهی درباره نگاه متفاوت وزارت بهداشت و گزارش‌های اشتباه به وزیر با بیان اینکه گزارش‌ها از سوی عوامل اجرایی استان به دستشان می‌رسد که قاعدتاً این‌ها از شهرستان‌ها خبر ندارند، گفت: یعنی به طور مثال از شهرستان میرجاوه یا خاش خبر ندارند و اکثریت مردم بدون استثنا در خانه‌های خودشان هستند، مگر اینکه کسی ریه‌اش درگیر شده باشد که البته برخی نیز در منزل کپسول تهیه کرده یا خوددرمانی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در شهرستانی مثل میرجاوه که بیش از ۹۹ درصد در انتخابات مشارکت داشته، نباید شرایط اینگونه باشد، گفت: از بعد اقتصادی نیز همه مردم زیر نظر نهادهای حمایتی قرار دارند. نیاز است که نظام برای این حوزه سرمایه‌گذاری انجام دهد. در برخی از حوزه‌ها سرم وجود ندارد که مردم تهیه کنند همچنین در داروخانه‌ها داروی خاصی نیز وجود ندارد و متاسفانه همه چیز گریبان‌گیر مردم شده و ما نمی‌دانیم چه کار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز