خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای حضور در دولت آینده پیشنهادی به من نشده است/ حکمرانی سایبری، قوانین خودش را می‌خواهد/ طرح مجلس درباره فضای مجازی، فرآیندها را غیرشفاف و مبهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۴۷۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح مجلس با عنوان صیانت از فضای مجازی تاکید کرد: حکمرانی سایبری و الکترونیک نیازمند قوانین شفاف است و ما باید این قوانین و مقررات را داشته باشیم‌، من به عنوان یک کارشناس بیان می‌کنم این‌گونه اقدامات فرآیندها را مبهم می‌کند.

محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر « صیانت از کابران در فضای مجازی» که ابتدا گفته شد از دستور کار نمایندگان خارج شده است اما بعد عنوان شد که پس از تعطیلات در دستور کارشان قرار خواهد شد و این امر نگرانی‌هایی را برای افکار عمومی به وجود آورده است، گفت: حکمرانی سایبری، غیرشفاف نمی‌شود و باید همه قوانین و مقرراتش کاملاً شفاف باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حکمرانی سایبری زمانی پیاده‌سازی می‌شود که ما مقررات و قوانین شفاف داشته باشیم و این قوانین شفاف هم ضرورت دارد و نباید گریزی باشد از این که قوانین کشورمان را از لحاظ حکمرانی سایبری شفاف بیان کنیم.

وی با بیان اینکه درخصوص حکمرانی الکترونیک و سابیری سال ۹۶، ۵ لایحه به دولت ارائه داده شده است، ادامه داد: لایحه صیانت از داده‌ها و شناسه‌ها، تراکنش‌های پرداخت و لایحه مالکیت فکری و معنوی همگی به دولت داده شد و اگر می‌خواهیم بحث حکمرانی سایبری را پیگیری کنیم باید این ۵ لایحه به سرانجام برسد.

آذری جهرمی افزود: این ۵ لایحه در دولت معارضان زیادی دارد، بسیاری از دستگاه‌هایی که امروز خودشان از وضعیت فضای مجازی شاکی هستند، در جلسات دولت که شرکت می‌کنند با پیشنهادی که دولت برای اصلاح حکمرانی سایبری و تببین حقوق کاربران داشت، مخالفت می‌کردند و به همین دلیل هم این لایحه در دولت ماند.

وی گفت: جز لایحه صیانت از داده‌ها که در کمیسیون اصلی به تصویب رسیده و منتظر طرح در صحن دولت است، مابقی لوایح مانده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما باید از اصل حمکرانی سایبری و داشتن قوانین شفاف حمایت کنیم، حقوق کاربران را به صورت واقعی صیانت بشناسیم و مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: این طرح‌ها و این نوع حکمرانی کشور را شفاف نمی‌کند، من به عنوان یک کارشناس بیان می‌کنم این‌گونه اقدامات فرآیند را مبهم می‌کند و ما اگر به دنبال شفاف‌سازی هستیم باید روی همان ۵ لایحه مانور بدهیم و برای تصویب آنها تلاش کنیم.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس از دیدار وی با سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب این گمانه‌زنی‌ها مطرح شد که وی قصد حضور در دولت سیزدهم را دارد، گفت: چنین پیشنهادی نه به من شده است و نه صحبتی هم پیرامون این موضوع شده است و این بحث‌ها واقعیت ندارد.

انتهای پیام/
سمیرا عالم‌پناه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز