خبرگزاری کار ایران

سالاری در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان‌های سیاسی از تلاش رئیسی برای ایجاد همدلی در کشور استقبال کنند/ راستی آزمایی مستقل بودن رئیسی، تشکیل کابینه فراجناحی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۶۳۷

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اقدامات اخیر آقای رئیسی در خصوص جلسه هم اندیشی با رقبای انتخاباتی و همچنین دریافت نظرات احزاب سیاسی و منتقدان، گام اول در مسیر ایجاد همدلی در کشور و بهره مندی از خرد جمعی است که بهتر است از سوی جریانات سیاسی مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و البته این به معنی دست کشیدن منتقدان از مواضع اصولی خود نیست.

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تاکید رئیس‌جمهور منتخب بر عدم وابستگی به جریانات سیاسی، گفت: در حالی که برگزاری انتخابات در ایران فرسنگ‌ها با انتخابات حزبی فاصله دارد و بسیاری از دلسوزان نظام نیز از تبعات یکدست شدن قدرت و بازگشت به دوران خسارت بار دولت‌های نهم و دهم نگران هستند، مستقل بودن واقعی رئیس‌جمهور منتخب، می.تواند امیدوارکننده باشد و نوید روزهای بهتری را بدهد.

وی افزود: اقدامات اخیر آقای رئیسی در خصوص جلسه هم اندیشی با رقبای انتخاباتی و همچنین دریافت نظرات احزاب سیاسی و منتقدان، گام اول در مسیر ایجاد همدلی در کشور و بهره‌مندی از خردجمعی است که بهتر است از سوی جریان‌های سیاسی مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و البته این به معنی دست کشیدن منتقدان از مواضع اصولی خود نیست.

عضو جبهه اصلاحات با طبیعی دانستن برخی تردیدها در خصوص تداوم و همچنین نتایج اقدامات رئیسی اظهار داشت: تغییر فضای سیاسی کشور با توجه به اختلافات شدید میان گروه‌های مرجع به خصوص بلافاصله پس از انتخابات که این اختلافات بروز و ظهور بیشتری در جامعه داشته، نیازمند گذشت زمان است و نباید توقع داشت که همه جریانات سیاسی به خصوص منتقدان با یک اقدام، تمام اختلاف نظرهای چند دهه گذشته را به فراموشی بسپارند. 

وی خاطرنشان کرد: شرایط نامناسب کشور و به خصوص بی‌اعتمادی عمومی و گسترش نارضایتی‌ها به گونه‌ای است که جریانات سیاسی، احزاب و هر شخصیتی که به کشور و نظام دلبستگی دارد باید به جای تاکید و پافشاری بر اختلاف نظرها، بر اشتراکات میان گروه های سیاسی که همانا عبور از بحران و سربلندی ایران عزیز است، متمرکز شود و به همین دلیل است که معتقدم برداشتن گام اول از سوی آقای رئیسی قابل اعتنا بوده و در صورت تداوم می‌تواند نتایج درخوری به دنبال داشته باشد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: حضور برخی افراد و گروه‌های تندرو درون جریانات سیاسی به خصوص در میان اصولگرایان حامی رئیس جمهور منتخب، می‌تواند اصلی ترین مانع تداوم و نتیجه بخشی اقدامات رئیسی باشد که امیدواریم با هوشیاری ایشان و دیگر دلسوزان نظام، شاهد به ثمر نشستن این رفتار مطلوب و کاهش مشکلات داخلی و خارجی و نهایتا بازگشت آرامش به کشور و زندگی مردم باشیم.

سالاری با هشدار نسبت به برخی سهم خواهی‌ها در تشکیل دولت سیزدهم اظهار داشت: انتخاب وزرا و افراد موثر در دولت آینده بسیار حائز اهمیت است و از هم اکنون جریانات داخلی و جامعه بین‌الملل منتظر مهمترین گام رئیس‌جمهور منتخب هستند تا بهتر بتوانند آینده را پیش بینی کنند.

وی در پایان یادآور شد: تشکیل یک کابینه فراجناحی و به دور از تعصبات جناحی و سهم خواهی‌ها، بهترین مولفه راستی آزمایی مستقل بودن رئیس جمهور آینده کشورمان است که در صورت تحقق می تواند امید به حل مشکلات داخلی و بین المللی را افزایش دهد و همه جریانات سیاسی حتی منتقدان را برای همکاری با دولت سیزدهم ترغیب نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز