خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور؛

بهره‌برداری از طرح‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۱۸

بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش سه هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه و در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید»، بهره برداری از ۶۲ طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

 این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری- صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و ۶۳۸ نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.

براساس این گزارش، در منطقه آزاد تجاری ارس ۳۸ طرح تولیدی و اقتصادی با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۳ نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده ۲۶۳۱ یورو ۵ ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار ۶۷۲ مترمربع، ۱۰ مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

همچنین چهار پروژه تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با ارزش سرمایه‌گذاری آنها ۷۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت دهی و خدماتی ۶۵۰ کامیون، پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه است.

در منطقه آزاد انزلی هم ۱۴ طرح اقتصادی و تولیدی با ارزش سرمایه گذاری ۶۱۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۴۶ نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین ۶ پروژه اقتصادی، تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اعتبار سرمایه گذاری ۲۱۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای ۱۶۹ نفر افتتاح شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان از فاز ۳ آریا پروفیل، هتل چهار ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم، آبرسانی به روستای تیس، طرح مسئولیت اجتماعی نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز