خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

دولت نمی‌تواند نسبت به مسایل و مشکلات دامداران بی‌تفاوت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۸۷۲

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه میزان ذخایر کالاهای اساسی باید همواره اطمینان بخش باشد، گفت: دولت نمی‌تواند نسبت به مسایل و مشکلات دامداران به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور بی‌تفاوت باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار و کالاهای اساسی با اشاره به مسایل مطرح شده در جلسه در خصوص خشکسالی و دغدغه دامداران افزود: دولت نمی تواند نسبت به مسایل و مشکلات دامداران به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور بی تفاوت باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه شیر و لبنیات امروز بخش مهمی از سفره مردم و سبد خانوار را تشکیل می دهد، تصریح کرد: دولت اجازه نخواهد داد دامداران و عشایر در فشارهای ناشی از خشکسالی تنها بمانند.

جهانگیری افزود: تلاش خواهیم کرد جلسه ای با حضور دستگاه های ذیربط برای بررسی مشکلات دامداران برگزار کنیم و تدابیری را بیندیشیم که هم دغدغه دامداران به حداقل برسد و هم مردم و مصرف کنندگان شیر و لبنیات تحت فشار قرار نگیرند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش های وزارت صنعت، معدن وتجارت در خصوص میزان ذخایر کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: میزان ذخایر کالاهای اساسی باید همواره اطمینان بخش باشد و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تامین بموقع کالاهای مذکور نباید اجازه دهند که میزان این ذخایر کاهش پیدا کند.

وی با قدردانی از بانک مرکزی به خاطر تلاش در جهت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال های اخیر گفت: وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت و کنترل دقیقی بر تأمین کالاهای اساسی و موجودی این کالاها داشته باشند تا برای مردم دغدغه ای در خصوص تأمین این اقلام به وجود نیابد.

در این جلسه که وزرای دادگستری و صنعت، معدن تجارت، رییس سازمان غذا و دارو و رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گزارشی از میزان ذخایر کالاهای اساسی و روند واردات این اقلام ارائه کرد.

در این نشست همچنین در خصوص مسایل و مشکلات دامداران نظیر خشکسالی و تأمین علوفه بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد این موضوع به صورت جامع در جلسه ای جداگانه بررسی شود و پس از ارائه پیشنهادات دستگاه های ذیربط، تصمیمات لازم برای حل این مسایل اتخاذ گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز