خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای:

این دوره قوه قضائیه، دوره تحول و تعالی خواهد بود/ با عزیزان انقلابی دست به دست هم داده و مشکلات مردم را کمتر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۴۵

رئیس جدید دستگاه قضا تاکید کرد: دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در آئین تکریم و معارفه روسای قوه قضائیه گفت: تشکر می‌کنم از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که با تایید حضرت باری تعالی و صاحب‌الزمان به بهترین وجه کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند، بسیار خوشحال می‌شدم اگر کسی از سروران را انتخاب می‌کردند و من در خدمتم‌شان بودم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد:  اکنون به فضل پروردگار و با همکاری قوا و همکاری همه سروران عزیزم در قوه قضاییه و همه نخبگان با قوت و قدرت و حول قوه الهی این مسئولیت خطیر را دنبال خواهم کرد و از همه کسانی که در این چند روز اخیر پیام‌هایی را  ابلاغ کردند و باعث دلگرم کردن این طلبه حقیر شدند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: اولویت ما محور سند تحول است. این دوره، دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانگونه که انتظار به حق مردم است، با وحدت و یکپارچگی تمام با همه مسئولان با دولت، مجلس و نیروهای نظامی و انتظامی بتوانیم ضمن همکاری همه جانبه با یکدیگر انشاالله قدم‌ها را برداریم.

محسنی اژه ای تاکید کرد: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند. مبارزه جدی‌تر، قاطع‌تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه‌ها، توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان‌تر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اقدامات پیش رو باید مورد توجه قرار گیرد و ساز و کار گسترش آزادی‌های مشروع ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید به ضرورت ایجاد ساز و کار گسترش آزادی‌های مشروع توجه شود این موضوع نیاز به سازوکاری دارد تا بتوانیم از این آزادی‌ها بیش از پیش دفاع کنیم. اگر آزادی‌های مشروع تبلیغ و گسترش پیدا کند خیلی از کارهای خلاف انجام نمی‌شود.

وی گفت: در مورد تظلم خواهان و افرادی که با قوه قضائیه سر و کار دارند، باید تکریم صورت گیرد. باید بستری فراهم شود که بشود به این افراد سرویس مناسب داد و قوه قضائیه ملجأ و پناه هر تظلم‌خواه و همه مردم باشد، تاکید می‌کنم همه مردم.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اهمیت «توجه ویژه به خانواده بزرگ قوه قضائیه» در دوره جدید، بیان کرد: گرچه در سالیان مختلف حقیقتا تلاش‌های وافری از ابتدای انقلاب صورت گرفته و من در اینجا باید از همه روسای قبلی قوه قضائیه تشکر کنم که اقدامات موثر و مفیدی انجام دادند؛ اما هنوز جا دارد که این خانواده بزرگ را اولا آن گونه که شایسته است مردم بشناسند.

وی افزود: ما تعدادی از مدیران لایق، شایسته و کارکشته داریم که زحمات آن‌ها بر مردم پوشیده است، همچنین باید به حقوق و مطالبات کارکنان و خانواده قوه قضائیه به دقت صیانت صورت گیرد تا عزیزان بتوانند ماموریت و وظایف خود را هرچه بهتر و به نحو احسن انجام دهند؛ چراکه در این مجموعه کوچکترین لکه نه سیاه بلکه حتی کدر هم اگر وجود داشته باشد، بالافاصله دیده می‌شود.

 رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر بیان کرد: مطلب دیگر در راستای خدمت‌رسانی به کسانی است که تظلم‌خواهی می‌کنند و کسانی که با قوه قضائیه سر و کار دارند. ما هم با تکریم آن‌ها با رفتار خود از یکسو و از سوی دیگر فراهم کردن بستری که بتوان خدمات شایسته به آن‌ها ارائه کرد، بستری را فراهم کنیم تا قوه قضائیه ملجا و پناه همه باشد.

وی ادامه داد: هرکسی احساس کرد که نیاز است حق خود را استیفا کند و حق خود را بگیرد، بداند که این جایگاه وجود دارد تا بتواند حق خود را استیفا کند و بتوانیم کمک کنیم بنا به فرمایش امام بزرگوار به کسانی که نه زبان گفتن دارند، نه پای آمدن یا قلم نوشتن دارند نیز کمک‌رسانی کنیم. افرادی هستند که اکنون نمی‌توانند وکیل بگیرند، توان پرداخت هزینه‌های دادخواست را ندارند، توان رفت و آمد ندارند. در واقع بخشی از جامعه که نه حق کارشناسی را می‌تواند پرداخت کند نه گاهی می‌تواند مقرری‌های دیگری را پرداخت کند هم بتواند استیفای حق کند.

محسنی اژه‌ای در ادامه تصریح کرد: باید نگاهی ویژه به این مساله داشته باشیم، اینجا حتما باید دولت و مجلس کمک کنند و من یقین دارم که با حضور آیت‌الله رئیسی در دولت آینده که به همه گرفتاری‌ها و کسری‌های قوه قضائیه اطلاع و آشنایی کامل دارند، در دولت آینده حتما کمک خواهند کرد و همچنین با حضور مدیر کارکشته، باتجریه و بزرگ شده در میدان‌های سختی مانند آقای قالیباف همه دوستان و عزیزان انقلابی دست به دست هم داده و مشکلات مردم را کمتر می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به مساله پیشگری از وقوع جرم اشاره و خاطرنشان کرد: من بسیار امیدوارم که با همکاری دولت و مجلس زمینه‌ها و بسترها برای فساد و رانت را کمتر کنیم. اگر علیرغم مبارزه با این مسائل همچنان زمینه برای فساد و رانت وجود داشته باشد؛ هر مقدار که قوه قضائیه و سیستم اطلاعاتی و نظامی ما تلاش کند و برخورد کند، اگر گلوگاه‌ها باز باشد این مبارزه یک مبارزه سالم و ثمربخشی نخواهد بود.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور مقام‌ها و مسئولان، از پیام‌های تبریک ارسال شده نیز قدردانی کرد و گفت: این حضور و پیام‌هایی که ارسال شد، هم بنده را دلگرم کرد و هم وظیفه و مسئولیت من را سنگین و سنگین‌تر کرد. من هم با مجموعه خودمان پیمان دارم، هم در مقابل کسانی که پیام ارسال کرده و ابراز لطف و اعلام همکاری کردند، پیمان دارم و هم با مردم عزیز پیمان دارم که در مسیر انجام وظایف کوتاهی نکنم و از همه تقاضا می‌کنم بنده را در این راه و مسیر یاری فرمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز