خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور:

امکان مطالعه پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی برای وکلا فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۳۵

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: امکان مطالعه پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی برای وکلای پرونده فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روند رسیدگی به پرونده ۱۰ متهم سانحه هواپیمای اوکراینی در جریان است و به زودی جلسات رسیدگی در دادگاه آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروهای مسلح برای جامعه تولید امنیت می‌کنند و باید از مصونیت خاصی برخوردار باشند بنابراین در قانون اساسی یک مرجع اختصاصی به جرایم معدود نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام بهرامی اضافه کرد: اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستایی است که اولا نیروهای مسلح را از جرم دور کند و دوما شرایط بازاجتماعی شدن را فراهم کند تا بتوانند مجددا در بدنه نیروهای نظامی و انتظامی خدمت کنند.

وی گفت: هدف این است کسی به خود اجازه تخلف ندهد و اقتدار نیروهای مسلح حفظ شود و اگر کسی جرمی مرتکب شد به جرم او رسیدگی شده و او را به کار خود بازگرداند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: مهمتر از همه این وظایف سازمان، پیشگیری و جلوگیری از ارتکاب جرم اهمیت بالاتری دارد که سازمان در این حوزه پیشقدم بوده است.

وی یادآور شد: طی ۲۰ سال چهار برنامه پنج ساله را اجرا کردیم که شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در ستاد کل نیروهای مسلح هم تشکیل شد و بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی هم اقدامات گسترده‌ای در راستای پیشگیری انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام بهرامی اظهار داشت: در سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود اقتصادی، در میان نیروهای مسلح ۱۰ درصد کاهش جرم داشتیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رابطه با طرح بازگشت به سنگر هم گفت: به سربازان فراری اطمینان می‌دهیم که در صورت بازگشت، از تعلیق کیفر و تعلیق مجازات استفاده می‌کنیم و این سربازان بلافاصله معرفی به خدمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه عدم بازگشت سربازان فراری به خدمت بر زندگی خانواده آنها و خودشان و آینده‌ آنها تاثیر منفی گذاشته است ادامه داد: در صورت بازگشت آنها به خدمت سربازی در پایان خدمت پرونده آنها با تخفیفات مناسبی که خودشان هم رضایت داشته باشند رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز