خبرگزاری کار ایران

تهیه پیش‌نویس لایحه احیای حقوق عامه تا پایان آذر ماه امسال/انجام پژوهش‌های کاربردی درباره کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۷۲

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه قوه‌قضاییه از تهیه پیش‌نویس لایحه احیای حقوق عامه تا پایان آذر ماه امسال (هفته پژوهش) خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ حامد نیکونهاد ضمن گرامیداشت هفته قوه‌قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی، به بیان برخی اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل پرداخت و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق عمومی، بحث حقوق عامه و مشکلات مربوط به آن است.

وی افزود: متاسفانه در زمینه حقوق عامه در کشور قانون جامعی نداریم و همین مساله موجب تشدد آرای قضایی شده است و در این حوزه با فقر ادبیات تخصصی و فقدان فقه نظری مواجه هستیم.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه قوه قضاییه، ادامه داد: بر همین اساس موضوع حقوق عامه در اولویت بررسی‌ها و مطالعات پژوهشگاه قوه قضاییه و پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل قرار گرفت و با حضور صاحبنظران و اندیشمندان حقوقی شامل قضات، اساتید دانشگاه و وکلای دادگستری، ابعاد مختلف این موضوع بررسی شد.

وی همچنین به تشکیل کارگروه تخصصی حقوق عامه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری مسابقه شبیه‌سازی و همچنین همایش بین‌المللی با حضور نمایندگان کشور‌های اسلامی در ارتباط با موضوع حقوق عامه برگزار خواهیم کرد.

نیکونهاد از تهیه پیش‌نویس لایحه احیای حقوق عامه توسط پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل خبر داد و گفت: پیش‌نویس این لایحه تا پایان آذر ماه امسال (هفته پژوهش) نهایی و ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه قوه قضاییه تأکید کرد: با توجه به اینکه در زمینه حقوق عامه آیین دادرسی خاصی وجود ندارد و نحوه مشارکت در این زمینه نیز مشخص نیست، تهیه لایحه آن بسیار مشکل است.

نیکونهاد همچنین به شیوع ویروس کرونا و چالش‌های حقوق ناشی از آن اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در حوزه بین المللی و داخلی چالش‌های حقوقی ناشی از این ویروس مورد رصد قرار گرفت و چند گزارش پژوهشی کاربردی نیز در این راستا تهیه شد که مجموعه این گزارش‌ها بزودی در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه قوه قضاییه ادامه داد: این امر که دادستان‌ها به صورت خاص برای مواجه قضایی با کاستی‌ها و کوتاهی دستگاه‌ها در مدیریت کرونا چه کاری می‌توانند انجام دهند و همچنین بعد از کرونا چه معضل یا معضلاتی گریبانگیر دستگاه قضا خواهد شد در پژوهش‌های پژوهشکده حقوق عمومی مورد بررسی قرار گرفته و در پایان تمام پژوهش‌ها نیز پیشنهادات کاربردی ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز