خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان‌آبادی در نطق میان دستور:

مافیایی که به بهانه تولید ملی اجازه ورود خودروی باکیفیت خارجی را نمی‌دهد، مسئول تصادفات خسارت‌بار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۴۹۰

نماینده تربت جام و تایباد، گفت: منطقه آزاد دوغارون در سرخس که دروازه صادرات ما به افغانستان است، می‌تواند صادرات کنونی ما را که ۳ میلیارد دلار است به ۶ تا ۷ میلیارد دلار افزایش دهد اما پرونده آن یکسال است در دولت و مجلس خاک می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۹ تیر در سخنانی گفت: اگر امروز در کشور شاهد تصادف‌های سهمگین و خسارات ناشی از آن هستیم علت آن وجود مافیایی است که به بهانه تولید ملی اجازه نمی‌دهد خودروهای با کیفیت خارجی وارد کشور شود یا اینکه تولیدات بی کیفیت چینی را به بازار کشور وارد می‌کند. نیاز است برای این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: از آبرسانی و گازرسانی دولت به روستاهای حوزه انتخابیه‌ام تشکر می‌کنم اما همچنان روستاهایی هستند که به آب و گاز نیاز دارند.

نماینده تربت‌جام و تایباد در ادامه به بلاتکلیف ماندن پرونده منطقه آزاد دوغارون اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از دغدغه‌ها منطقه آزاد دوغارون است، ما در این کشور همواره بر ضرورت صادرات تاکید می‌کنیم اما پرونده ایجاد این منطقه آزاد بیش از یکسال است که در دولت و مجلس خاک می‌خورد. تقاضا می‌کنم هرچه زودتر در این زمینه تسریع ایجاد شود؛ چراکه منطقه آزاد دوغارون یک منطقه صادراتی است نه وارداتی.

وی افزود: منطقه آزاد دوغارون در سرخس که دروازه صادرات ما به افغانستان است، می‌تواند صادرات کنونی ما را که ۳ میلیارد دلار است به ۶ تا ۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز