خبرگزاری کار ایران

دنیامالی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

ضرورت افزایش جلسات کمیسیون‌ها با توجه به گستردگی مباحث تخصصی/ قالیباف: حرکت مجلس باید «کمیسیون محور» باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۴۱۲

عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش تعداد جلسات کمیسیون ها را با توجه به مباحث گسترده تخصصی ضروری دانست و رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در مجلس باید کمیسیون محور حرکت کنیم تا بحث ها تخصصی پیش رود.

به گزارش ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۹ تیر مجلس شورای اسلامی، احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی در مجلس یازدهم طی تذکری، گفت: برگزاری جلسات کمیسیون ها صرفاً در دو روز آن هم طی دو ساعت برای حل مشکلات حوزه های تخصصی کافی نیست و با توجه به تعطیلات، جلسات کمیسیون ها در ماه به سختی به ۵ الی ۶ جلسه می رسد، ضمن آنکه عموماً کمیسیون ها حدنصاب ندارند، بنابراین از نظر قانونی نمی توانند در مورد موضوعات بحث و شور کنند، اما برخلاف قانون و آیین نامه و با وجود نداشتن حدنصاب بررسی ها انجام می شود و در نهایت رأی گیری را به جلسات بعد موکول می کنند.

وی ادامه داد: لذا با توجه به مسائل مختلف و تخصصی باید تعداد جلسات را افزایش داد، ضمن آنکه انتخاب کابینه را نیز در پیش داریم. همچنین متاسفانه چارچوب و پروتکلی درخصوص حضور افراد مسئول در کمیسیون ها وجود ندارد، بنابراین باید مشخص شود افراد به چه منظور در کمیسیون ها حضور پیدا می کنند، نه اینکه تعداد متعددی مسئول بیایند، اما هیچکدام صحبت نکنند و فقط در حال لابی با نمایندگان باشند. بنابراین بهتر است فقط یک الی دو نفر از بالاترین مقام دستگاه ها به کمیسیون دعوت شوند.

قالیباف در پاسخ به این تذکر بیان کرد: اگرچه کمیسیون ها در طول هفته فقط دو جلسه تشکیل می دهند، اما با توجه به برگزاری جلسات متعدد کمیته ها، تعداد این جلسات بیشتر از این است. در حقیقت آن دو جلسه بیشتر برای تصویب و رأی گیری است، اما در صورت نیاز به جلسات بیشتر هیات رئیسه کمیسیون می تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی افزود: همچنین دعوت از مسئولان نیز برعهده خود رئیس و هیات رئیسه کمیسیون هاست، اما اینکه ما در مجلس به اهمیت کمیسیون ها توجه کنیم و کمیسیون محور حرکت کنیم و کارهای تخصصی آنجا انجام شده و سپس به صحن بیاید، موضوعی است که مجددا بر آن تاکید می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز