خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

سیاستگذاری در زمینه پروتکلهای اعزام خبرنگاران به ماموریت باید پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۱۳

سخنگوی دولت گفت: تجدید نظر و سیاستگذاری در زمینه پروتکلهای اعزام خبرنگاران به ماموریت باید با جدیت مورد پیگیری نهادهای صنفی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد مهشاد کریمی خبرنگار محیط زیست ایسنا که در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی جان باخت، با بیان اینکه «هیچ وقت حضوری اینگونه تلخ در جمع بچه‌های ایسنا را انتظار نداشتم»، اظهار کرد: مطمئنم این حادثه تلخ باید پیام آور در چند حوزه شود و قطعاً تجدید نظر و سیاستگذاری در زمینه پروتکلهای اعزام خبرنگاران به ماموریت باید با جدیت مورد پیگیری نهادهای صنفی قرار بگیرد.

وی با اشاره به سختی فعالیت خبرنگاران گفت: اهالی رسانه همواره شرایط و سختی کار دارند؛ امروز مهشاد و ریحانه جانشان را دادند اما بچه‌های رسانه‌ای مدتهاست با همه سختی‌ها از روح و روانشان مایه می گذارند.


سخنگوی دولت همچنین به ۱۷ هزار  تلفات جاده‌ای در سال ۹۸ اشاره و خاطر نشان کرد امروز نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و نظارت بیشتر و نوسازی وسایل نقلیه هستیم و خون این دو عزیز باید موجب سیاستگذاری های مطلوب جاده‌ای شود. باید تا روز آخری که در مسند کار هستیم دنبال مهیا کردن شرایطی باشیم تا شاهد از دست دادن های کمتری باشیم.

ربیعی با بیان اینکه «می دانم پدر و مادر مهشاد کریمی سختی های بسیاری را تحمل می‌کنند»، اظهار کرد: با مرگ انسان‌ها، فقط یک تن زیر خاک نمی‌رود بلکه بسیاری از خاطرات هستند که زیر خاک می‌روند. امروز جمع شده‌ایم تا به خانواده از دست رفتگان تسلیت بگوییم.

وی تصریح کرد: با داغداران سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران ابراز همدردی و ادای احترام می‌کنیم و برای هر نقصان متصوری عذرخواهی و پوزش می‌طلبیم.

سخنگوی دولت در پایان گفت: مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برای زندگی و زیست بهتر مردم می‌نوشتند؛ آنها برای گلها و حیوانات و هر چه که بوی زندگی می‌داد، می‌نوشتند و قطعاً اثر وجودی‌شان بر زندگی همه ما باقیست و روح آن عزیزان با فاطمه زهرا (س) محشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز