خبرگزاری کار ایران

علیزاده در نطق میان دستور:

اجازه ندهیم طالبان تا مرزهای شرقی ایران پیش آید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۰۳۶

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نباید اجازه دهیم ابزار سیاست آمریکا و عربستان تا مرزهای شرقی ما پیش آید و کشور دست خوش تهدیدات امنیتی مستقیم شود، مسئله بعدی نفوذ در ساختارهای امنیتی کشور است، همه ما به این یقین رسیده ایم و به تدریج اخبار خرابکاری ها عادت می کنیم، واقعا اگر مدیران امنیتی نمی توانند از مراکز حساس کشور حراست کنند استعفا دهن و بروند. از کجا معلوم آتش سوزی، انفجارها و خرابکاری دیگر در مراکز حساس و انبارهای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم رخ ندهد. ما باید برای این موضوع فکری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیزاده در نشست علنی امروز( سه شنبه ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اولین مسئله درباره انتخابات اخیر است، به یقین می توانم بگویم که هیچ کشوری در دنیا با چنین شرایطی انتخابات برگزار نکرده و اینگونه نیز سربلند بیرون نیامده است، تحولات انتخابات اخیر بسیار مهم است و به کرات باید دستاورد ها و آسیب های آن بپردازیم.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین دستاورد این رخداد سیاسی این است که نشان می دهد تنور انقلاب اسلامی هنوز به خوبی به روشن است و در هر مرحله می تواند باطل السحر مکاری ها و دشمنی ها باشد. ۱۰۰ ها شبکه ماهواره ای هزاران کانال و گروه مجازی تلاش کردند مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و به راستی نتوانسته اند.

وی اظهار داشت: انتخابات نشان داد که با وجود تمامی مشکلات اما هنوز اکثریت مطلق ایران باور راستین به گفتمان و آرمان انقلاب اسلامی دارند و به همین خاطر بود که شعار یا ترند "گله داریم اما رای می دهیم"، روز انتخابات مطرح شد. این امروز تکیه گاه مهمی برای اقدامات انقلابی در داخل کشور و مواجه با خارج است و دولت آتی باید با شناخت درست آن را قدر بداند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: روی دیگر سکه انتخابات آن است که نشان می دهد بخشی از سرمایه اجتماعی ما آسیب دیده است حالا به هر دلیلی، نظام جمهوری اسلامی نمی تواند و نباید نسبت به نظر شهروندان و ولی نعمتانش بی تفاوت باشد، در این ایام دیدم برخی از این تحلیل گران و حتی دلسوزان نظام برای توجیه کاهش مشارکت در انتخابات اخیر به میزان پایین مشارکت در کشورهای غربی و لیبرالی اشاره می کند این قیاس مع الفارغ وهن نظام و آرمان های جمهوری اسلامی است. آرمان ما نه رای ۳۰  و ۴۰ درصدی لیبرال دموکراسی ها که محصول پروپاگاندای یک درصد سرمایه دار هستند بلکه آرمان ما همچنان مشارکت ۹۸ درصد فرودین ۵۸ است.

علیزاده در ادامه نطق خود بیان کرد: اینکه چرا از ۹۸ درصد به ۵۰ درصد رسیده ایم به این معنا است که باید در بسیاری رویه ها و سیاست ها تجدید نظر کنیم و وظیفه دولت سیزدهم در این زمینه مضاعف است، به نظربنده شرکت در انتخابات و رای به رئیسی رای به انقلاب و آرمان های آن بود و فاصله گرفتن برخی از هموطنان از صندوق رای اعتراض به رویه ها و سیاست هایی بود که فرق و تبعیض و بی عدالتی نتیجه آن بوده است و تنها راه جبران این وضعیت و بازسازی سرمایه اجتماعی تلاش برای تحقق گام دوم انقلاب است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: مسئله اصلی کشور و نظام در گام دوم تکاثر ثروت و شکاف فقر و غنی است که خودش در بی مسکنی، بد مسکنی و آموزش تبعیض آمیز، نجومی بگیر، حاشیه نشینی، بیکاری، شکاف طبقاتی، شهری و روستایی، انحصارات بخشی، امضای طلایی و غیره نشان داده است، تا اصلاح های ساختاری انجام نشود و با عوض شدن چند مدیر و زیر تحول جدی رخ نخواهد داد دولت آینده باید اصلاحات ساختاری در حوزه مختلف را برنامه اصلی خود بداند و پس از آن است که تغییر کارگزاران موثر خواهد افتاد.

وی بیان کرد: در مورد تغییر مدیران و کارگزاران حوزه اجرایی انتظار ملت این است که وقت آن است که قوه مجریه و حاکمیت پوست اندازی کند و به صورت مشخص میانگین سنی کابینه و مدیران کشور حداکثر ۴۵ سال باشد فقط در این صورت است که شاهد گردش نخبگان خواهیم بود.

علیزاده گفت: موضوع بعدی که باید به آن اشاره کنم تحولات فوری منطقه ای است، ما نمی دانیم شورای امنیت ملی چه سیاستی را در رابطه با طالبان اتخاذ کرده است و تا کنون با مجلس مشورتی صورت نگرفته است اما آنچه روشن است بی عملی و غفلت از موضوع افغانستان واقعیت امروز ما است، واقعیت آن است که تمرکز زیاد در برجام، نگاه به غرب، پیچیدگی تحولات داخلی، ملاحظات گسترده فرامنطقه ای باعث شده است تا از حوزه تمدنی مان غافل شویم.

وی بیان کرد: ایران باید سیاست فعالانه ای را نسبت به دیگران، نسبت به افغانستان اتخاذ کند، بعدی است طالبان به تعهد خاصی پایبند باشد، طبق تجربه ما به این گروه اعتماد نداریم دولت باید برای حفظ امنیت ملی رسما ۴ ایالت غربی افغانستان را منطقه حایل تعریف کند و خواستار خروج طالبان از این ۴ ایالت شود، این مسئله را خط قرمز خود اعلام کند و حتی در صورت نیاز متوصل به نیروی نظامی بشویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم ابزار سیاست آمریکا و عربستان تا مرزهای شرقی ما پیش آید و کشور دست خوش تهدیدات امنیتی مستقیم شود، مسئله بعدی نفوذ در ساختارهای امنیتی کشور است، همه ما به این یقین رسیده ایم و به تدریج اخبار خرابکاری ها عادت می کنیم، واقعا اگر مدیران امنیتی نمی توانند از مراکز حساس کشور حراست کنند استعفا دهن و بروند. از کجا معلوم آتش سوزی، انفجارها و خرابکاری دیگر در مراکز حساس و انبارهای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم رخ ندهد. ما باید برای این موضوع فکری کنیم.

وی تاکید کرد: درس استفاده مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی موضوع دیگر است، این اقدام نشان عالی خود باوری و اتکا به توان بومی و به ویژه جوانان است، از ایشان تشکر می کنم و یقین دارم باعث دلگرمی شرکت ها و دانشمندان کشور شده اند.

علیزاده بیان کرد: مسئله نیروی انسانی اهمیت ویژه ای دارد، در خیلی جاها خیلی از مشکلات برای مردم قابل درک و تحمل باشد اما تبعیض و ناعدالتی غیرقابل تحمل است در همه سازمان ها و نهادها و وزارتخانه ها حتی مجلس شاهد به کار گیری نیروی انسان تحت عناوین قراردادی، حجمی، شرکتی و غیره هستیم،  تعداد کسری از مردم در سازمان ها و نهادها با این عناوین گرفتار شده اند نه امنیت شغلی دارند نه حقوق و مزایای درستی دارند نه آینده شغلی دارند  و مدام باید در اضطراب باشند، بیشتر از دیگران کار می کنند و کمتر حقوق می گیرند، نوعی ظلم و نا عدالتی ساختاری در سیستم اداری کشور شکل گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور آتی، رئیس مجلس، اعضای کمیسیون اجتماعی، نمایندگان مجلس ساماندهی نیروی انسان باید در اولویت قرار گیرد، باید به برده داری نوین پایان داده شود تا کی باید شاهد تجمع و اعتراض این عزیزان باشیم، آیا مشخص است سهامداران شرکت های تامین نیرو هستند و چه سودی می برند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز