خبرگزاری کار ایران

دلخوش اباتری:

«طرح الحاق سه تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی» مغایر با اصول قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۰۵

نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با«طرح الحاق سه تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی» آن را با اصول سوم، ۲۰ و ۲۸ قانون اساسی دانست

به گزرش خبرنگار ایلنا، گزارش کمیسون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست «طرح الحاق سه تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی» قرائت شد. 

سید کاظم دلخوش اباتری ضمن مخالفت با این طرح اظهار داشت: ضمن تشکر از کمیسیون کشاورزی این کمیسیون دو طرح دارد؛ نخست «طرح امنیت غذایی کشور و رفع منافذ و موانع تولیدات کشاورزی» در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۰ و یک طرح نیز در ۱۱ اسفندماه ۹۹ مطرح شده است؛ این طرح که اکنون در حال مطرح شدن است و گزارش آن در صحن خوانده شد، مشابه طرح پیشین است و در واقع دو طرح مشابه آورده شده است و می‌خواهند تصویب شود. 

وی افزود: بیشتر طرح در طرح اولیه وجود دارد و این قانون‌گذاری زائد است. دلیل مخالفت با این طرح این است که به خاطر تبصره‌های الحاقی که پیشنهاد شده است، صندوق بیمه کشاورزی مکلف به ارائه خدمات بیمه‌ای در رشته‌های شخص ثالث، بدنه، بیمه حوادث و اشخاص در بخش کشاورزی و منابع طبیعی شده است. در این طرح بیمه دولتی با بیمه‌های بخش خصوصی قاطی کرده و هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که اختیارات بخش خصوصی را گردن دولت بگذاریم. 

نماینده صومعه‌سرا با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری طرح، حمایت دولت از بخش کشاورزی است، ضمن اینکه صندوق را از رسالت اصلی خود دور می‌کند و باعث تحمیل هزینه‌های مختلف می‌شود، گفت: این هزینه‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد؟ همچنین مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی است. 

وی گفت: به دلیل ریسک بالایی که مشارکت دولت در تامین حق بیمه دارد و در حالی که ورود به این صندوق به حیطه فعالیت‌های بازرگانی وابسته به احراز شرایط فنی مالی بیمه مربوطه است، این طرح با اصل سوم، ۲۰ و ۲۸ قانون اساسی در تعارض است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز