خبرگزاری کار ایران

حسینعلی امیری:

شهید بهشتی از زمان خود بسیار جلوتر بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۸۳

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: نزدیک به ۴۰ سال از شهادت آیت‌الله بهشتی می گذرد اما سخنرانی های ایشان نشان می دهد که نسبت به زمان خود بسیار جلو بودند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری در نشست شورای مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاههای اجرایی کشور با اشاره به روز هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی  و ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: روز هفتم تیر سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران حضرت امام (ره)است که در  سال ۱۳۶۰ به دست منافقین به شهادت رسیدند. 

وی با بیان این که آیت الله بهشتی حق بزرگی بر گردن  انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد، افزود: مدیریت مرحوم آیت الله بهشتی بر مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ وحضورشان در صحنه‌های انقلاب و معماری دستگاه قضا و پایه ریزی اساس نظام سیاسی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  کم نظیر بود. 

امیری ادامه داد: مدیریت قوی و اندیشه‌های متعالی ایشان که برگرفته از دین مبین اسلام بود و  آشنایی با نظام های سیاسی، حقوقی، اخلاق مداری، انصاف و ژرف اندیشی از او شخصیت کم نظیر و یک شخصیت محبوب و بسیار بزرگواری ساخته بود که منافقین کوردل چون نقش آیت الله بهشتی را در توسعه آینده کشور و شکوفایی انقلاب اسلامی دیدند، او را هدف قرار داند و این شخصیت کم نظیر را از جهان اسلام گرفتند.

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: بهترین تعبیر را هم حضرت امام (ره) درباره ایشان گفتند که بهشتی خودش یک امت بود که واقعا همینگونه است. نزدیک به ۴۰ سال از شهادت ایشان می گذرد اما سخنرانی ها و کلیپ هایی که وجود دارد نشان می دهد که ایشان نسبت به زمان خود بسیار جلو بودند. 

وی با تاکید بر این که باید اندیشه های دکتر بهشتی توسعه پیدا کند، گفت:  شخصیت آیت الله بهشتی از جنس شخصیت های آسمانی بود. خداوند انشاالله درجاتش را متعالی گرداند. ضروری است،  نسل امروز ما با این نوع دیدگاه‌ها و اندیشه ها آشنا شوند و بدانند چه شخصیت های بزرگی در شکل گیری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نقش داشته اند. آیت الله مطهری، شهید مفتح، رجایی، باهنر  و بزرگانی که در تاریخ انقلاب اسلامی همچنان درخشان هستند. 

وی با تبریک هفته قوه قضائیه به کلیه قضات و کارکنان شریف این قوه ؛بر نقش قوه قضائیه در  تحقق عدالت  اجتماعی که موجب ارتقای مولفه های سرمایه های  اجتماعی به عنوان پیش ران های اصلی  توسعه همه جانبه و متوازن است تاکید کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه گفت: متاسفانه به خاطر شرایط کرونایی  جلسات معاونان پارلمانی خیلی محدود شد. اواخر دولت دوازدهم هستیم و لازم است از همکاری و تلاش مدیران کل امور مجلس و دستگاه‌های اجرایی جداگانه تقدیر شود.

امیری افزود: نقش شما در ۸ سال گذشته که دولت تدبیر امید مدیریت کشور را داشت با توجه به این که عملا با سه مجلس کار کردید که هر مجلس اقتضای خود را داشت.  اگر تلاش‌ها و احساس مسوولیت‌های شما نبود کار دولت می توانست با سختی روبرو شود. 

وی ادامه داد: صرفنظر از مواقعی  که نگاه های سیاسی خیلی پررنگ و غالب می شد و نگاه کارشناسی و کار دقیق بدنه دولت  کارساز نبود ؛  در  ارتباط باطرح ها و لوایح دولت و مسایل پارلمانی و تخصصی ، دولت با مشی تعامل و گفتگو و براساس ضوابط دستورالعمل دولت  و مجلس با تمام فراز و نشیب ها موفق عمل کرده است.  درمجموع شما توانستید با حضور مرتب و نگاه کارشناسانه به شکلی شرایط را در مجلس برای اعضای دولت فراهم کنید که امورات  پارلمانی به موقع و به صورت دقیق انجام گردد.

معاون پارلمانی دولت گفت: دولت از تمام ظرفیت های کارشناسانه دستگاه های اجرایی بهره گرفت که در شرایط سخت اقتصادی  لوایحی که هم به  رفع مشکلات معیشتی مردم کمک کند و هم مبتنی بر واقعیت و اسناد بالا دستی باشد ارائه نماید. انسجام و همدلی شکل گرفته در بین خانواده پارلمانی دولت موجب شد که امروز بسیاری از نمایندگان که با نگاه منصفانه به موضوعات نظر می نمایند، بر عملکرد  دلسوزانه شما عزیزان صحه بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در اولین نشست آقای روحانی  با جناب آقای رئیسی، رییس جمهور تاکید کرد که کلیه مجموعه دولت آمادگی کامل دارند که کلیه تجارب مستند خود را تقدیم ایشان نمایند که قاعدتا خانواده پارلمانی باید به نحو مطلوب آن را به سرانجام رساند.

در این جلسه گزارشی از  ارزیابی وزارتخانه و سازمان ها نیز برنامه حضور مدیران کل پارلمانی در مجلس تکمیل مستند سازی تجربیات توسط مدیران ذی ربط معاونت امور مجلس مطرح گردید. همچنین تعدادی از مدیران کل امور دستگاه ها نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز