خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس در همایش تقدیر از اعضای ستاد مهرعلیزاده:

جای تأسف است که برخی برای رسیدن به اهداف خود اقتصاد و معیشت مردم را گروگان گرفتند/اصلاح‌طلبان در انتخابات منفعل و چندپاره حاضر شدند و‌ نتیجه نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۵۴

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: در جریان انتخابات ۱۴۰۰ چه در ریاست جمهوری و چه در شوراهای اسلامی شهر، اصلاح طلبان به صورت منفعل و چند پاره حاضر شدند و‌ نتیجه نگرفتند. متاسفانه چندصدایی میان اصلاح‌طلبان بسیار زیان‌بار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق‌شناس در همایش تقدیر از اعضای ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین عرصه‌های کشور حضور در عرصه سیاست است. علیرغم فشارها می‌دانم بار سختی را به دوش کشیدید. در شرایطی که فضا سخت‌‌تر و بسته‌تر خواهد شد اما حضور شما بسیار دلگرم کننده و امیدبخش است.

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد و حاصل آن انتخاب سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور و پیروزی لیست ائتلاف برای شورای شهر تهران بود بر این اساس در عمل، هدف و آرزوی ۲۵ ساله هسته سخت قدرت این مبنی بر رسیدن به حاکمیت یک دست و تصاحب همه قدرت، محقق شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای رسیدن به این آرزو آنهایی که مسئولیت نگهبانی از قانون اساسی و ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را بر عهده داشتند، فارغ از شرع و قانون در مورد بررسی نامزدها به تعبیر مقام معظم رهبری جفا کردند و‌ حق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان بسیاری را پایمال کردند. گویا تصور آقایان این است که می‌توانند با فدا کردن نهادهای دموکراتیک همه قدرت را مصادره کنند و در نهایت به زعم‌شان به مردم و کشور خدمت کنند.

حق‌شناس بیان کرد: چقدر جای تاسف دارد که آقایان برای رسیدن به این هدف، پنج سال اقتصاد و معیشت مردم را گروگان گرفتند. در تصویب برجام و FATF کارشکنی کردند. 

وی ادامه داد: شاید مدتی پای خود را از گلوی مردم بردارند؛ شاید اکنون اجازه دهند که دلارهای در اختیار را وارد بازار کنند تا شاهد کاهش قیمت دلار باشیم. شاید اجازه دهند برجام تصویب شود. آنچه آقایان در طول این چند سال بر سر زیرساخت‌ها آوردند، قطعا امروز دامنشان را خواهد گرفت.

این عضو حزب اعتماد ملی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنم که خیلی زود در درون خود به اختلاف و انشقاق برسند. خیلی زود بسیاری از اشخاصی که برای حذف اصلاح‌طلبان تلاش کردند، خودشان در مسیر حذف قرار خواهند گرفت. حاکمیت یک دست را قبلاً هم داشته‌ایم؛ زمانی که نیروهای چپ بعد از وفات امام به حاشیه رفتند، زمانی که محمود احمدی‌نژاد را در صدر نشاندند و زمانی که رد صلاحیت‌های فله‌ای را تجربه کردند. این تجربه را داشته و می‌دانیم که علاج کار حاکمیت یکدست نیست.

وی بیان کرد: در این میان فرصت مناسبی پیش آمده است که اصلاح طلبان به بازسازی خود بپردازند. اصلاح‌طلبان در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶، به ظاهر پیروز شدند اما در عمل حاصل کار زیان‌بار بود. در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اصلاح‌طلبان به لحاظ راهبردی عملکردی ناموفق ارائه کردند و این رفتار مردم در حوزه سیاست که شاهد قهر بزرگ با صندوق‌های رای بود و رکورد آرا باطله مقام دوم را کسب کرد به نظر می‌رسد‌ نیاز جدی به آسیب شناسی و ترسیم چشم‌انداز دارد.

حق‌شناس اضافه کرد: در جریان انتخابات ۱۴۰۰ چه در ریاست جمهوری و چه در شوراهای اسلامی شهر، اصلاح طلبان به صورت منفعل و چند پاره حاضر شدند و‌ نتیجه نگرفتند. متاسفانه چندصدایی میان اصلاح‌طلبان بسیار زیان‌بار بود. در این میان حضور آقای مهرعلیزاده، بهترین فرصت برای اصلاح‌طلبان بو‌د که متاسفانه این موقعیت مورد دقت قرار نگرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عمل آقای مهرعلیزاده خوب عمل کرد و وفاداری خود را به مردم، قانون اساسی و اصلاح‌طلبان را در گفتار و کردار نشان داد و منافع مزدم و میهن را در اولویت قرار داد و به نفع آقای همتی کنار رفت. وعده ما انتخابات سال ۱۴۰۲.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز