خبرگزاری کار ایران

صالحی:

نبود منابع مالی باعث کند شدن تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۶۴

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تامین منابع مالی عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌های دو و سه بوشهر شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌شود و با تکمیل نیروگاه های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه‌ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌گذرد و برای تکمیل به ۵ سال دیگر زمان نیاز است.

وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم ها دچار مشکل شده‌ایم و نتوانسته‌ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ها شده است.

صالحی تاکید کرد: امکان دارد، نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی ها را جبران کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌های ساخت نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز