خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه یوسی‌ال‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

اسرائیل، بخشی از مشکل موجود بر سر راه احیای برجام است/ در روزهای آینده شاهد انعقاد توافق در وین نخواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۱۹

استاد روابط بین‌الملل تاکید کرد که در روزهای آینده شاهد احیای توافق هسته‌ای نخواهیم‌ بود.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و احتمال احیای برجام در مذاکرات وین مطرح کرد. 

نمی‌توان توافق  هسته‌ای را از نگرانی‌های دیگر جدا کرد

اندرسون در ابتدا در مورد نشست وین به خبرنگار ایلنا گفت: نشست وین با مشکلات قابل پیش‌بینی روبرو شده است. توافق هسته‌ای برای هر دو طرف قابل قبول است‌، اما نمی‌توان این توافق را از نگرانی‌های دیگر جدا کرد.

آمریکا همه تحریم‌ها علیه ایران را برنمی‌دارد

وی در ادامه تاکید کرد: شک دارم آمریکا همه تحریم‌ها علیه ایران را بردارد؛ چراکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران علاوه بر سلاح هسته‌ای به نگرانی‌های دیگری هم مربوط است. ممکن است آمریکا همه تحریم‌ها را لغو نکند؛ زیرا بخشی از تحریم‌ها به چالش‌های ایران در قبال عربستان سعودی و حمایت از برخی گروه‌ها در سراسر خاورمیانه مربوط می‌شود. اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند، ایران هم به تعهدات خود باز نمی‌گردد. 

اسرائیل بخشی از مشکل موجود بر سر راه احیای برجام است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی افزود: اسرائیل بخشی از مشکل بر سر راه احیای برجام و توافق با ایران است. اسرائیل نمی‌تواند ظلم به اعراب مسلمان را متوقف کند و با انجام حملات علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، می‌تواند روند مذاکرات را با تاخیر مواجه کند. سیاست اسرائیل در قبال اعراب مسلمان همچنان باعث افزایش حمایت ایران از گروه‌های مختلف می‌شود. نخست وزیر جدید اسرائیل به یک رهبر عرب مسلمان گفته است که او مانند نتانیاهو نیست البته منظور او این نبود که او خیلی متفاوت و یا فرد برتری است.

در روزهای آینده شاهد انعقاد توافق در وین نخواهیم بود

وی تاکید کرد: معتقدم در روزهای آینده و در آینده نزدیک، شاهد احیای توافق در وین نخواهیم‌ بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز