خبرگزاری کار ایران

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازداشتگاه اوین بسیار عالی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۸۲

قائم مقام‌ رئیس کل دادگستری استان تهران، ضمن بازدید از بازداشتگاه اوین گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازداشتگاه اوین بسیار عالی است.

به گزارش ایلنا، مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، غلامرضا مهدوی رئیس شوراهای حل اختلاف استان، عبادالله میرزایی مطلق معاون قضایی دادگستری، نجفی سرپرست دادسرای اقتصادی و جمعی از قضات با حضور در بازداشتگاه اوین ضمن بازدید از اندرزگاه‌های محتلف این مرکز با مددجویان گفتگو کردند.  

مدیرکل زندان‌های استان تهران در جلسه‌ای که پس از بازدید در سالن کنفرانس بازداشتگاه اوین تشکیل شد، اظهار کرد: بخش عمده مشکل این استان که با گستردگی جمعیت با چندین استان کشور برابری می‌کند، موضوع اعزام زندانیان به مراکز قضایی بود که موجب اتلاف وقت و هزینه بود، علاوه بر این در روزهای مقابله با کرونا نیز ضرورت ایجاب می‌کرد دادرسی الکترونیک توسعه یابد.  

سیدحشمت الله حیات الغیب تصریح نمود: از ابتدای راه اندازی دادرسی الکترونیک در تهران، ۲۵ هزار و ۱۰۰ جلسه در زندان‌ها برگزار شده و تاکنون ۳۱۰ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی آزاد شده‌اند و ما آماده هستیم برای هر تعداد از زندانیان که این حکم صادر می‌شود، به سرعت پابند در اختیارشان بگذاریم و مانعی وجود ندارد.

وی با اشاره به گسترش ارتباطات بین مراجع قضایی و زندان‌ها گفت: تمام زندان‌های استان تهران به صورت شبانه روزی تحت نظر قرار دارد و هر هفته حداقل یک بار از هر کدام بازدید صورت می‌گیرد و در شرایط کنونی با اجرای طرح پایش، قضات در زندان‌ها حضور مستمر دارند تا به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی شود.

حیات الغیب افزود: با تمام توان در تلاش هستیم تا زندان‌های استان تهران به محلی برای اصلاح و تربیت زندانیان و ندامت‌شان از رفتار قبلی تبدیل شود و آنها را برای بازگشت به زندگی سالم رهنمون کند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ابراز امیدواری کرد جلسات هم اندیشی و بازدیدها به صورت مستمر ادامه داشته، زندانیان بیشتری مورد پایش قرار گرفته، چنانچه مستحق آزادی باشند، آزاد شوند.

همچنین در این جلسه، مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر گفت: جلسات پایش قضایی به طور مرتب باید ادامه داشته، درخواست‌های تمام مددجویان بایستی مورد بررسی قرار گیرد، پاسخگویی بهینه و موثر از وظایف اولیه و مهم مراجع قضایی، مسئولان و مددکاران اجتماعی است.  

مسعود ستایشی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازداشتگاه اوین بسیار عالی است و تلاش مدیرکل استان، مدیر بازداشتگاه و کارکنان مجموعه در این امر و حفظ سلامتی مددجویان که در یک محیط محدود، سخت‌تر از سطح جامعه است مشهود و قابل تقدیر است.  

وی همچنین گفت: حضور قضات در زندان‌ها موجب رسیدگی بیشتر به درخواست‌های زندانیان و در نتیجه آزادی افرادی است که دیگر مخل نظم جامعه نیستند و راه صحیح زندگی را در پیش گرفته‌اند.  

بر اساس این خبر در ادامه این جلسه، مسائل و مشکلات قضایی مددجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفته، مقرر شد گزارش دیدارها و بازدیدها تا پایان هفته قوه قضائیه به دادگستری تهران اعلام گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز