خبرگزاری کار ایران

حجت‌السلام منتظری:

کلانتری‌ها موظف به دریافت شکایت مردم هستند/ نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است/ این عدد در شأن یک جامعه اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۳۴

دادستان کل کشور گفت: کلانتری‌ها موظف هستند شکایات مردم را تحویل بگیرند و به هیچ وجه اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند و بگویند باید بروید دستور قضائی بگیرید.

به گزارش ایلنا،‌ حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی خانوادگی، اظهار کرد: در حوزه دستگاه قضایی و بخش‌های دیگر باید تلاش شود تا بتوانیم نرخ طلاق را پایین آوریم. 

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم در مراجعه به دستگاه قضایی اظهار کرد: با سامانه‌هایی که در دستگاه قضایی ایجاد شد و دیروز نیز بخشی از آن‌ها افتتاح گردید این مشکلات در حال حل شدن است. 

دادستان کل کشور بیان کرد: در این بازدید شاهد بودم که فردی به نیروی انتظامی مراجعه کرده بود و کلانتری به وظیفه خود عمل نکرده بودند؛ در حالی که وظیفه دارند شکایت مردم را بگیرند. اینکه مردم به کلانتری بروند و شکایت آن‌ها را نپذیرند و بگویند دستور قضایی بگیرید، قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به سه مرجع اخذ شکایت شهروندان از جمله دفتر خدمات الکترونیک قضایی، کلانتری و دادسرا اظهار کرد: در این خصوص بخشنامه و دستورالعمل صادر کردیم و هر سه بخش مکلفند شکایت مردم را دریافت نمایند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد صلح و سازش در دعاوی گوناگون گفت: خواهشم از مردم عزیز این است حتی المقدور دعاوی و شکایات خود را به دادسرا و کلانتری نیاورند؛ چرا که شورای حل اختلاف خیلی از امور را می‌تواند انجام دهد و از طرفی کلانتری‌ها می‌توانند مردم را به صلح وسلازش دعوت کنند و تا می‌توانند موضوع را صلح و سازش کنند تا به پرونده کیفری ختم نشود.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: باید در زمینه فرهنگ اجتماعی و اخلاق جامعه کار کنیم و کسانی که مسئول فرهنگ جامعه هستند در این خصوص نقش دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز