خبرگزاری کار ایران

گزارش اسرائیل هیوم از عدم پذیرش درخواست آژانس توسط ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۳۴

اسرائیل هیوم در تحلیلی به عدم پذیرش درخواست آژانس توسط ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسرائیل هیوم، ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد خواستار پاسخ فوری از ایران شد که آیا توافق نامه فنی را  تمدید می‌کند یا خیر، این در حالی است که کاظم غریب آبادی نماینده ایران در سازمان ملل گفت که ایران الزامی به پاسخ‌گویی به آژانس در این زمینه ندارد.

این توافق‌نامه به آژانس امکان جمع‌آوری داده‌های لازم در مورد برخی از فعالیت‌های هسته‌ای تهران را می‌داد.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در بیانیه‌ای، گفت: در این زمینه به پاسخ فوری ایران نیاز است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته با ایران تماس گرفت تا موضع ایران در مورد ادامه جمع‌آوری، ثبت و نگهداری اطلاعات را بداند. این در حالی است که  کاظم غریب آبادی، سفیر ایران گفت که ایران "ملزم به اجرای " درخواست رئیس آژانس انرژی هسته‌ای نیست.

واشنگتن معتقد است که تهران باید بدون تأخیر بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای وارد تعامل شود. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش منتشر شود ، گفت: "ایران باید بدون تأخیر بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای وارد تعامل شود تا اطمینان کسب شود که اقدامات مناسب ادامه دارد."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "همکاری ایران با آژانس انرژی هسته‌ای، یک نگرانی جدی است. این نگرانی باید حل شود."بلینکن با بیان اینکه امیدوارم از سرگیری مذاکرات در روزهای آینده بتواند اختلافات را حل و فصل کند، گفت: "ما هنوز اختلافات قابل توجهی با ایران داریم. منتظریم مقام‌های ایرانی تصمیمات دشوار نهایی را برای احیای توافق هسته‌ای بگیرند."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز