خبرگزاری کار ایران

قالیباف در صحن مجلس:

تمام ویژگی‌های یک فرد انقلابی در وجود شهید بهشتی نمایان بود/ از رهبر انقلاب بابت اعتمادی که به جوانان داشتند و پیشتاز تشویق واکسن ایرانی شدند، تشکر کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۶۶۲

رئیس مجلس گفت: شهید بهشتی سید شهدای انقلاب اسلامی است؛ تمام ویژگی‌های یک فرد انقلابی در وجود ایشان نمایان بود. خداباوری راستین شهید بهشتی از ایشان مسلمانی انقلابی، دانشمندی برجسته و سیاستمداری مردمدار ساخته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود گفت: در چهلمین سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش حزب جمهوری اسلامی ایران و سالروز ترور مقام معظم رهبری به دست منافقین کوردل در مسجد ابوذر تهران هستیم.

وی ادامه داد: شهید بهشتی سید شهدای انقلاب اسلامی است؛ تمام ویژگی‌های یک فرد انقلابی در وجود ایشان نمایان بود. خداباوری راستین شهید بهشتی از ایشان مسلمانی انقلابی، دانشمندی برجسته و سیاستمداری مردمدار ساخته بود.  به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ‌ شهید بهشتی سنگ آسیابی ارزشمندی بود که با گردش خود دهها اقدام اثربخش را پیش می‌برد و با انرژی خود دل‌های جوانان را به مسیر انقلاب اسلامی امیدوار می‌ساخت.

وی افزود: بهشتی چشم و چراغ مردم ایران بود و امروز در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه تمام کارگزاران کشور در تمامی دستگاه‌ها پیروی از مسیر آن شهید بزرگوار است.  نشان دادن کارآمدی دین در اداره حکومت، باور به حق مردم در تعیین سرنوشت خود، به کارگیری نیروی مردم برای حل مشکلات و هراس نداشتن از قدم در راه روشن انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف خدمتگزار مردم در مسوولیت‌ها در جایگاه‌های مختلف است.

 قالیباف در ادامه شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر بهشتی را نماد یک «سیاست‌مدار دین‌مدار» دانست که هنوز بعد از ۴۰ سال آن چنان که باید قدرش دانسته نشده است و گفت: راز مظلومیت شهید بهشتی در همین ناشناخته بودن اوست؛ چه در زمانه خودش و چه تا به امروز، بهشتی همچنان مظلوم است لذا اگر می‌خواهیم آن مظلومیتی که امام درباره ایشان اشاره کردند را برطرف کنیم باید اولا ویژگی‌های این مرد بزرگ را بشناسیم و ثانیا او را الگوی «سیاست‌ورزی مومنانه» قرار دهیم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه قدرشناسی از شهدای والامقام هفتم تیر زمانی جنبه عینی پیدا می کند که این الگوها را پیش چشم خود بگذاریم و به آنها پایبند باشیم، عنوان کرد: وگرنه خون آنها را که «سرمایه سربلندی» ماست هدر داده‌ایم؛ امیدوارم با استعانت از خداوند متعال، ما نیز با الگوگیری از شهدای حادثه تلخ هفت تیر «خادمان دلسوز و کارآمد» این مردم باشیم و ان شاء الله اجر ما هم شهادت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گذشت پنج سرباز معلم و دو خبرنگار در سوانح جاده‌ای را به مردم ایران و خانواده این عزیزان تسلیت گفت و از دستگاه‌های مربوطه خواست با تدوین و اجرای آیین نامه‌های حمل و نقل ضمن نظارت بر جلوگیری از این حوادث در برابر سوانح پاسخگو باشند. وی همچنین از کمیسیون‌های عمران و قضایی مجلس خواست در این زمینه بررسی‌های خود را انجام و به مجلس گزارش دهند.

قالیباف گفت: وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده مردم از طرف ملت از رهبر انقلاب اسلامی بابت اعتمادی که به جوانان داشتند و با رعایت نوبت پیشتاز تشویق واکسن ایرانی شدند، تشکر کنم. سیره رهبر فرزانه انقلاب در حمایت عملی از تولید داخلی بی گمان منجر به افزایش روحیه خودباوری و صدچندان شدن انگیزه دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی برای رساندن ایران به قله‌های پیشرفت علمی در جهان خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند انتظار می‌رود اسناد علمی نتایج مراحل مختلف مطالعات بالینی واکسن ایرانی را به طور شفاف و دقیق و بر اساس ضوابط استاندارد جهانی منتشر کنند تا دنیا بیش از پیش به توان علمی جوانان ایران‌زمین پی ببرد و زمینه‌های افزایش سهم ایران در بازار فراورده‌های تزریقی و دارویی در سطح منطقه و جهان فراهم شود.

 قالیباف در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس گزارش‌های مردمی در برخی مراکز برای تزریق نوبت دوم واکسن صف‌های طولانی تشکیل شده است که مسئولین اجرایی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنند، اظهار داشت: علاوه بر این  تسریع در روند واکسیناسیون و جلوگیری از وقوع موج‌های بعدی همه‌گیری کرونا در کشور انتظار به حق مردم از مسئولان اجرایی است که امیدواریم با نظارت کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تحقق عملی پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز