خبرگزاری کار ایران

روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت مطرح کرد؛

افتتاح رسمی اتصال بیش از ۲۸۰۰ روستای کشور به شبکه گازرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷۰۳

رییس جمهور گفت: امروز بیش از ۲۸۰۰ روستای کشور که به شبکه گازرسانی متصل شده بودند، افتتاح رسمی آنها صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، اظهار کرد: خوشحالیم که هفتاد و پنجمین پنجشنبه افتتاح‌ها فرا رسید. امروز بیش از ۲۸۰۰ روستای کشور که به شبکه گازرسانی متصل شده بودند، امروز افتتاح رسمی آنها صورت گرفت.

رییس جمهوری افزود: این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخی قاطع به بی‌انصافان است. این دولت ۲.۵ برابر سایر دولت‌ها کار انجام داده است. یک تحول بسیار عظیم و بزرگی در حوزه گازرسانی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: گازرسانی در روستا ۵۴ درصد بوده و الان ۸۵ درصد رسیده است و ما به همه کارگران و مهندسان افتخار می‌کنیم.

رییس دولت گفت: حقوق ملت ما بیش از هر زمان دیگر در بخش نفت و گاز تامین شده است. زمانی که همسایه‌‌های ما از میدان مشترک استقاده می‌کند ما نیز باید استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم که حقوق ملت پایمال شود. از آنچه که در سال ۹۲ بوده تا امروز بهره‌برداری از میدان مشترک ۲.۵ برابر شده است.

روحانی بیان کرد: در گذشته مردم برای زندگی چاره‌ای نداشتند که به محیط زیست لطمه بزنند، خوشبختانه امروز گاز به دست آنها رسیده بود و بوته‌ها باقی‌ماند و گرد و غبار کمتر خواهد بود. وقتی جنگل‌های ما محفوظ بماند، هوا سالم باقی خواهد ماند.

وی با بیان این که نسبت به محیط زیست کار بسیار بزرگی انجام گرفته است، گفت: در آغاز این دولت بنزین و گازوییلی که استفاده می‌کردیم آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کرد.به خاطر تحریم ناچار بودیم از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم که بسیار خطرناک بود و سلامت مردم را به خطر می‌انداخت اما امروز ۷۶ درصد بنزین ما یورو ۴ است یعنی کاملا با استانداردهای جهانی منطبق است. در گازوییل هم این گونه است. در کنار آن فلرها جمع آوری شده است و دیگر نمی‌سوزد که بسیار برای پاکیزگی محیط زیست مهم است.

رییس دولت گفت: من دچار حیرت هستم از کسانی که گاهی می‌گویند این دولت کار کرده است؛ دولت در همه بخش ها با افتخار حرف می‌زند. در همین نفت نفت و گاز از حقوق ملت و خودکفایی و صادرات امروز بخشی از واردات متکی به صادرات فرآورده‌های نفتی متکی است.

وی افزود: ما در این دولت بود که آب، برق، گاز را برای کم مصرفان و روستاییان مجانی کردیم و این افتخار برای نظام است.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: در این دولت کار عظیمی نسبت به روستاها انجام شد. تقریبا ما ارتباط به معنای شبکه مجازی و فضای مجازی را به همه روستاها رساندیم. ۹۸ درصد روستاهای ما از فضای مجازی استفاده می‌کنند. بسیاری شغلشان بر مبنای همین فضای مجازی است. شبکه راه و شبکه بهداشت نیز توسعه عظیمی در این دولت پیدا کرد. در این دولت مدرسه کپری برای همیشه از بین رفت و تمام شد؛ مدارس آباد شده کلاس‌های نو بنیانگذاری شد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی ما را روستاییان تعیین می‌کنند، گفت: امروز فاصله شهر و روستا مرتباً در حال کم شدن است یعنی همه امتیازاتی که در شهرها هست در روستاها نیز وجود دارد بنابراین مهاجرت‌ها نیز کاهش می یابد. ما امروز در یک شرایط بسیار مناسبی در روستاها شاهد هستیم که یکی از آنها هم مسئله انتقال گاز و برق روستاهاست.

روحانی افزود: ما در روز حدود ۹ تا ۱۰ روستا را گاز کشی می کنیم و بی سروصدا را نیز ارتباطات و فضای مجازی وصل می کنیم در هفته ۳۵ روستا را آب آشامیدنی تخصیص می دهیم.

وی تأکید کرد: میزان روستاییانی که در ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، از آب بهداشتی پایدار استفاده می‌کردند کمتر از یک میلیون بودند و امروز ۱۰ میلیون نفر از آب بهداشتی پایدار استفاده می‌کنند.

رییس دولت دوازدهم اظهار کرد: برخی از مسائل، تشریفات و بروکراسی را که بعضاً انتقاداتی درباره آن مطرح می‌شود، فقط شامل بروکراسی اداری نیست و برخی از بروکراسی‌ها مربوط به بروکراسی پارلمانی است. ما باید معطل شویم، لایحه دهیم، در فلان کمیسیون بررسی شود و این یک بروکراسی پارلمانی است.

روحانی بیان کرد: من ۲۰ سال در مجلس بودم و زبانم برای انتقاد به صورت واضح نمی‌چرخد. ما باید بروکراسی را کنار بگذاریم و این بروکراسی فقط مربوط به دولت نیست، در قوه قضائیه و پارلمان هم باید بروکراسی را کنار بگذاریم و اگر بروکراسی نبود، تحریم تمام شده بود.

رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: دولت کار خود را در زمینه رفع تحریم انجام داده، فعلاً در بروکراسی افتاده است و خداوند امیدوارم ما را از شر بروکراسی در همه قسمت‌ها و همچنین در این قسمت نجات دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز