خبرگزاری کار ایران

ویس کرمی در صحن علنی مجلس؛

خرج کردن از رهبری در امور جزئی اگر سوءاستفاده نباشد جفا در حق ایشان است/ نماینده حق اظهارنظر در همه امور کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۲۹

نماینده مردم خرم‌آباد وچگنی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در تمام امور را دارند، تصریح کرد: خرج کردن از رهبری در امور جزئی اگر سو استفاده نباشد جفا در حق ایشان است.

به گزارش ایلنا، مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: اشکالی که مطرح شد که هیات رئیسه بعد از تصویب بودجه، ویرایش کرده یا تغییراتی در بودجه اعمال کردند، نه در ذهن بنده بلکه در ذهن تعدادی دیگر از همکاران وجود دارد که متاسفانه هیات رئیسه پاسخ روشن و مستدلی نداده است مانند حذف تبصره ۱۹ درخصوص کشت برنج. درخواست دارم فیلم و تصویر که هیات رئیس منکر هستند منتشر کنند تا بنده عذرخواهی کنم.

وی افزود: وظیفه هیات رئیسه و رئیس روشنگری است. شما منتی بر سر ما ندارید، در حالی که شما با رأی ما وارد هیات رئیسه شده‌اید، وظیفه شما این است که وقتی منِ نماینده سوال دارم، بدون استحکام و بدون حرف بالا و پایین، روشنگری کنید. ما اشتباه کردیم که در مقابل جسارت‌ها به آقای صباغیان به خاطر مصالحی سکوت کردیم، ولی در حال اتفاق افتادن است. ایشان جمله گفتند، ولی ما ایشان را نابود کردیم، از کجا می‌شود فهمید که در این مجلس تریبون آزاد دارد، طبق قانون اساسی نماینده حق اظهارنظر در تمامی امور کشور را داراست.

ویس کرمی بیان کرد: خرج کردن از مقام معظم رهبری در امور جزئی اگر سوءاستفاده از جایگاه ایشان نباشد، جفا در حق ایشان است. تا کی می‌خواهیم این سید اولاد پیغمبر را خرج حرف‌های خودمان کنیم؟ ما باید هر حرفی داریم در مجلس بزنیم، حضرت آقا جایگاه خود را دارند، در حالی که تاکید می کنم ارادت ما نیز کمتر از حضرات نیست. اگر بنا باشد هر انتقادی، تضعیف مجلس باشد، پس در موارد محالی که انتقاد وارد است، باید چه کنیم؟ در حالی که من می توانم به مجلس هم انتقاد کنم. حتی معتقد باشم که می توان درخصوص بازنگری در قانون اساسی نیز اقداماتی انجام داد. چه اشکالی دارد؟ کجای شرع و قانون به ما اجازه نداده است؟

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر بنده به عنوان استاد دانشگاه با ۱۷ عنوان کتاب نمی توانم حرف بزنم، چه کسی باید حرف بزند؟ بین هیات رئیسه و کلیت مجلس تفاوت است، بنابراین تضعیف شخص رئیس و هیات رئیسه با تضعیف مجلس دو مقوله است، لذا درخواست دارم مغالطه کل و جزء را نفرمایید.

وی اظهار کرد: در مورد حق نمایندگای طبق قانون اساسی، نماینده حق اظهارنظر در تمامی مسائل کشور را دارد، اما حق تهمت به کسی را ندارد. در حالی که ما می خواهیم هیات رئیسه روشنگری کند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم افزود: بنده در مورد ولایت فقیه ۵۰۰ صفحه مطلب مکتوب آن هم در دهه ۷۰ و ۸۰ دارم، در حالی که در آن سال ها بسیاری، ژست اصلاح طلبی گرفته بودند و شجاعت دفاع از ارزش های انقلاب را نداشتند، اما بنده در دانشگاه اصفهان در زمان دولت اصلاحات جلسه می گذاشتم و افتخار می کنم که برای دفاع از ارزش ها و جایگاه ولایت فقیه کلی ضربه خوردم.

وی در پایان +بیان کرد: بدترین تضعیف مجلس انجام کارهایی است که کلیت مجلس را زیر سوال می برد، هر که هر ضربه ای خورد، از درون خورد. بنده از این می ترسم که فردا، آقای رئیسی تشریف آوردند، برخی بگویند علیه ایشان حرف زدن هم خلاف اسلام و مسلمین است. پس من کجا باید از حق مردم دفاع کنم. کجا اگر خطایی در مجلس اتفاق افتاد، باید بگویم. خواهش می کنم این حرف را در مورد مهرداد ویس کرمی در این مجلس تکرار نفرمایید، چرا که هیچ اثری ندارد و بنده هم تابع جمع نبوده و نیستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز