خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صادقی:

کاری کنیم که امر قضاوت رسمی تا حد ممکن مورد نیاز قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۲۲۲

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور گفت: یکی از سیاست‌‌های مرکز توسعه حل اختلاف که پیگیری شده است، این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و در جامعه کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در آیین افتتاح سازمان داوری تعاون ضمن تبریک میلاد امام رضا و هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: حدود بیست میلیون نفر عضو تعاونی‌های کشور هستند البته با لحاظ سهام عدالت این عدد بیشتر نیز خواهند شد. از سویی دیگر صنعت و معدن گستره بسیاری دارد؛ تولیدکنندگان برای کشور بسیار مفید هستند و فعالیت آنها بسیار در اقتصاد موثر است.

وی افزود: داوری سازمانی را همه می‌شناسند. هنگامی که موسسه‌ای عهده‌دار امر داوری می‌شود، این سازمان داوری شکل می‌گیرد و در این هفته مهم و گرامی توقیقی حاصل شد تا بتوانیم اولین سازمان‌های داوری را در حوزه‌‌های مختلف راه‌اندازی کنیم.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور بیان کرد: پیش از این نیز مراکز داوری داشته‌ایم اما بسیار محدود بود. سرآغاز این فصل جدید نشانگر این خواهد بود که داوران زیادی زیر پوشش این مراکز قرار بگیرند و وارد حوزه حل و فصل اختلافات مدنی شوند. البته کار در اینجا متوقف نخواهد شد و مراکز دیگری هم افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه دادگاه‌ها باید آخرین راه حل باشند نه اولین راه حل؛ ادامه داد: یکی از سیاست‌‌های مرکز توسعه حل اختلاف که پیگیری شده است، این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و در جامعه کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم. 

حجت‌الاسلام صادقی گفت: در امر ساماندهی، امور مربوط به حکمرانی، هدایت و توسعه متولی وجود نداشت که با همت آقای رییسی این امر اتفاق افتاد که این حوزه متولی پیدا کند و این موضوع را پیش ببرد بر همین اساس ما نیز از چند ماه گذشته کار را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌هایی در حوزه میانجی‌گری آغاز شد و افرادی که موفق به دریافت پروانه شوند، شروع به کار می‌کنند و این افراد در ۱۵ استان آماده شروع به کار هستند سایر استان‌ها نیز برنامه‌های گزینش‌‌شان آغاز شده و به زودی آغاز به کار می‌کنند.

این عضو شورای عالی قضایی اظهار کرد: میانجیگران باید براساس عدل و داد، حکم و رای بدهند. ما در حوزه داوری مسئولیت سنگینی داریم که مبادا کسانی که مشکلی داشتند، در داوری برنده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز