خبرگزاری کار ایران

ادعای آمریکا در مورد پرتاب ناموفق ماهواره توسط ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۱۶۹

آمریکا مدعی پرتاب ناموفق ماهواره توسط ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شدند که ایران احتمالاً در روزهای اخیر پرتاب ناموفق یک ماهواره را داشته است و اکنون به نظر می‌رسد که آماده اقدام مجدد در این زمینه است، این آخرین تلاش این کشور برای پیشبرد برنامه فضایی خود در میان تنش‌ها با غرب بر سر توافق هسته‌ای است.

آنها مدعی شدند که تصاویر ماهواره‌ای، پرتاب ناموفق را در اوایل ماه جاری در استان سمنان تأیید کرده‌اند اما رسانه‌های دولتی ایران وقوع آن را تأیید نکردند. وجود مخازن سوخت، خودروهای پشتیبان و یک سیستم عامل موبایل در این قسمت بیانگر تلاش ایران برای پرتاب ماهواره در روزهای آینده است.

کارشناس مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفت: سیمرغ یک موشک حامل ماهواره است که از همان منطقه به فضا پرتاب شده است.

وی در مورد این آزمایش ادعا کرد: "هیچ چیزی منفجر نشده است. وسایل نقلیه فقط جابجا شده بودند. سطح کلی فعالیت در سایت بسیار پایین بود. بنابراین به نظر ما، این کار مانند راه‌اندازی بود."

سخنگوی پنتاگون گفت: از اقدام ایران برای پرتاب ماهواره در تاریخ ١٢ ژوئن آگاهیم اما از میزان پیشرفت ایران مطلع نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز