خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام تقوی:

دشمنان سعی کردند روحانیت را بشکنند اما هنوز قدرت روحانیون بزرگترین قدرت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۲۶

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم با همه بی‌انصافی‌هایی که به خاطر تبلیغات دشمن در مورد روحانیت شده و سعی کردند روحانیت را بشکنند، هنوز قدرتش بزرگترین قدرت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در آیینآیین افتتاح رویداد ملی نشر خوبی‌ها همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه همایش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید وقت بیشتری روی آن گذاشته شود، موضوع تبلیغ است. از ابتدای تاسیس سازمان تبلیغات و با توجه مسیری که طی شده نباید وقت این جلسه گرفته شود؛ این جلسه خوب است اما باید به شکل یک جریان پیش برود.

وی افزود: هدایت و بصیرت افزایی و مسائل مختلف دیگری را می‌توانیم از طریق تبلیغ دنبال کنیم.

تقوی با اشاره به واژه  قرآنی"بلاغ"، خاطرنشان کرد: انبیا آمدند که سخن خداوند را برای مردم تبلیغ کنند و واژه "بلاغ مبین" را مطرح کردند، بلاغ مبین چیست؟! این بلاغ مبین در فرهنگ اسلامی با پروپاگاندای غربی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. بلاغ مبین رساندن یک محتوا است؛ گاهی حرف می‌زنند، اما محتوا را انتقال نمی‌دهند. باید هم محتوا را برسانیم و هم باید محتوا را خوب در ذهن مخاطب نشاند و از آن طریق آن را تحت تاثیر قرار داد. گاهی فقط سخنرانی کردن مهم نیست صحبت می‌کنیم اما نمی‌توانیم تاثیر بگذاریم و محتوای کلام را به مبلغ برسانیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معارف دینی را باید با زبان مناسب برسانیم، گفت: اولین کار این است که زبان عصر را باید بیاموزیم. در سلسله انبیا از آدم تا خاتم از خاتم تا ولی عصر که منتظر شنیدن صدای نورانی او از مکه هستیم، محتوا تغییر نکرده است، اما عصرها و نسل‌ها در طول زمان ادبیات‌شان، زبانشان و نوع گفتارشان تفاوت کرده است. ما زبان روز را باید برای تبلیغ بدانیم. چرا که تبلیغ به زبان روز بستگی دارد و اینکه مخاطب در چه فضایی است.

وی ادامه  داد: همچنین "لسان قوم" داریم؛ پیامبر با لسان و زبان قوم با مردم صحبت کرد. گاهی وقتی پای صحبت و عزیزانی می‌نشینم می‌بینم که با زبان قوم صحبت نمی‌کنند زبان عصر و نسل را باید بدانیم چراکه  نسل زبان خاصی را برای خودش انتخاب کرده است و ما باید آن زبان را بشناسیم. ما معمولاً حرف خودمان را می‌زنیم و به نظر و خواست مخاطب توجه نمی‌کنیم و او نیز خیلی حرف ما را متوجه نمی‌شود.

تقوی تصریح کرد: بلاغ مبین یعنی مبلغ حجت را بر مخاطب تمام کند. اگر توانستیم به اینجا برسیم و حجت بر مخاطب تمام شد، می‌توانیم بگوییم در تبلیغ ما موفق شده‌ایم. روحانیت همیشه این افتخار را داشته که مرجع مردم بوده و در طول تاریخ مردم به او مراجعه می‌کردند که دلیل آن نیز  بخاطر این بوده که روحانیت نخبگی داشته است و می‌توانسته بر مردم موثر باشد. الان نیز معتقدم با همه بی‌انصافی‌هایی که به خاطر تبلیغات دشمن در مورد روحانیت شده و سعی  کردند روحانین را بشکنند، هنوز قدرتش بزرگترین قدرت است. ما دست نیروهای نظامی را هم می‌فشاریم اما نیروهای نظامی هرگز نمی‌توانند جای نیروهای روحانیت را بگیرند.  روحانیت از طریق دل‌ها می‌تواند اثرگذار باشد و امام خمینی و رهبری نیز نمونه‌های آن هستند. بنابراین باید زمان و اولویت را  بشناسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز