خبرگزاری کار ایران

گودرزی در نطق میان دستور:

رئیس‌جمهور رسیدگی به معشیت چهار دهک کم برخوردار را در اولویت قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۱۶

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور منتخب رسیدگی به معشیت چهار دهک کم برخوردار را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین گودرزی در نشست علنی امروز( ۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: خداوند نصرتی بزرگ بر ملت رشید و انقلابی نثار کرد و او را به خاطره همه نعمت هایش از جمله بردباری، دشمن شناسی و رشد یافتگی ملت بزرگ ایران می ستاییم. این پیروزی بزرگ را به ملت عزیز، رهبر فرزانه انقلاب و همه دوستداران انقلاب اسلامی، مردم با فضلیت استان لرستان به ویژه شهروندان درود، ازنا، سیلاخور و در نهایت به منتخب محبوب و نجیب آیت الله سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با عنایت الهی این پیروزی ملت ایران سر آغاز تغییر بلکه تحول در راهبردها و رویکردهای اداره جامعه، نگاه به ظرفیت ها و فرصت های عظیم درون زا در کشور و تمرکز بر بنیان های معرفت شناختی مکتب انقلاب اسلامی خواهد بود، همچنین با تبریک به منتخبان ملت در پارلمان های محلی و مدیریت شهری، ضرورت اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه نظارت بر این انتخابات و تشکیل دبیرخانه ای فرا بخشی و دائمی و محدود کردن شرایط کاندیداها را گوشزد می کنم.

وی اظهار داشت: مراتب ناخرسندی خود و همکاران شورای عالی نظارت استان لرستان از عملکرد ضعیف و سلیقه ای شورای مرکزی نظارت را اعلام می کنم و از کمیسیون اصل ۹۰ خواهان رسیدگی عاجل به این عملکرد ضعیف و سلیه ای هستم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توجه همزمان به نگاه کارشناسی و مدیریت خلاق، جوان و جهادی، وام دار نبودن به جریان ها و خاص خواران به رئیس جمهور منتخب گوشزد می کنم. همچنین از ایشان می خواهم تمرکز بر اولویت های کشور به ویژه معیشت ۴ دهک کم برخوردار، نگاه محوری به علل توسعه  نامتوازن در کشور، تقویت وفاق اجتماعی با نظر به موقعیت و ظرفیت ویژه که جنابعالی از آن برخوردار هستید،  توجه به نهادهای اجتماعی به خصوص نهاد خانواده و نهاد آموزش که ضربه های سهمگین و بعضا غیر قابل جبران متحمل شده اند، توجه خاص به اصلاح زندگی و نیاز محرومین که امام راحل آنها را ولی نعمت نقلاب و مسئولان برشمرده اند، توجه ویژه به حوزه فرهنگ در کنار اقتصاد، آنچنان که در رهنمود های مقام معظم رهبری به مجلس انقلابی، فرهنگ و اقتصاد ۲ اولویت اساسی جامعه قلمداد شده اند، را خواستارم.

گودرزی بیان کرد: از رئیس جمهور منتخب تقاضا دارم در آستانه ورود به ساختمان پاستور، کارگروهی را مامور بررسی، رسیدگی و تصمیم گیری  نسبت به علل عقب افتادگی استان لرستان، دژ مستحکم انقلاب، مکتب اهل بیت(ع)و ظرفیت های بی نظیر اما بر زمین مانده آن کند.

وی گفت: از وزیر نیرو می خواهم برای آب گیری سد کمندان شهرستان ازنا و نسبت به تعیین محلی برای اسکان مردم کمندان، خرید مناسب زمین و مسکن آنان اقدام  کند تا بر تداوم زندگی آنها را در همان محل فراهم کنند، همچنین آب شرب سد حوزه انتخابیه و آب کشاورزی روستاهای منطقه سیلاخور نیازمند رهاسازی آب سد و آب شرب منطقه است نیازمند تصمیم عاجل شرکت آب منطقه ای لرستان است.

این نماینده مجلس بیان کرد: ضمن تشکر از اقدامات اخیر آقای دکتر خادمی معاون وزیر راه و رئیس شرکت توسعه راه های کشور در اعزام هیاتی برای بررسی علل کندی و تسریع در ساخت کنار گذر درود و جاده ازنا-اراک، درخواست اکید دارم در برخورد اهمال های صورت گرفته و جبران عقب افتادگی از برنامه این دو پروژه اقدام عاجل شود.

وی اظهار داشت: آقای وزیر صنعت برای راه اندازی فولاد و ذوب آهن شهرستان ازنا با وجود همراهی قوه قضاییه هنوز در انتظار برگزاری جلسه ای با حضور شما هستیم آیا سزاوار است پروژه ای که  تقریبا آماده شروع و افتتاح است با حضور سرمایه گذاران مجرب صرفا برای تصمیم ستادی آن وزارت ماه ها منتظر بمانیم.

گودرزی مطرح کرد: از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می خواهم برای واگذاری شرکت عظیم صنایع غذایی کهر و درود و غلبه بر مافیا و بروکراسی دست و  گیر بانک ملی به کمک مردم و جوانان بیکار و آواره این شهرستان بیاییند و برای خدا هم که شده در این روز های آخر دولت تصمیم راه گشا بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: از وزیر کار نسبت به مصوبه واگذاری بهراد درود به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خواهانم که دستور و اقدام عاجل بدهید، در پایان از مدیرعامل بانک سپه و مدیرعامل  شرکت سرمایه گذاری امید آقای مدرس خیابانی برای  راه اندازی شرکت خمیرمایه درود تشکر می کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز