خبرگزاری کار ایران

در چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

خاطره زاکانی از دیدار ۵ ساعته با سید حسن نصرالله/ دستگاه‌های تبلیغی حاکمیتی مردم را برای تغییر و تحول کشور به میدان بیاورند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۶۳

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:. سید حسن نصرالله ولایتمدار به این معنا که آنچه که آقا می‌فرمایند قطع یقین اجرا می‌کنم و نکته دوم این است که اگر خودتان هم تامل کنید به حرف ولی می‌رسید و آن را اجرا می‌کنید. سوم هم اینکه اگر ولی بگوید نظری ندارم؛ خودمان فکر می‌کنیم که او را خوشحال کنیم و با قواعد و ضوابط چارچوبی اعلامی قبلی او هم‌خوانی داشته باشد." ولایتمداری این سه شعبه را دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در آیین افتتاح رویداد ملی نشر خوبی‌ها همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که پیش از ظهر امروز یکم تیرماه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد ثامن الحجج و پیروزی رئیسی در انتخابات اظهار داشت: رسالت بزرگتری فراهم شد اما مقدمه این رسالت و انجام وظیفه مهیا شده است که قبلا مهیا نبود.

وی ادامه داد: این را به همه حضار گرامی تبریک عرض می‌کنم و تشکر می‌کنم از شور و نشاط و حضور آگاهی‌بخشی شما؛ چون اگر آگاهی بخشی و تبلیغ و این رشد و بصیرت و معرفت نبود، امکان نداشت که چنین شرایطی رقم بخورد. این از آن دسته کارهایی است که مجاهدت‌های شما بزرگواران است که خلق قدرت و معرفت و بصیرت می‌کند و قدرت مردم در ایجاد زمینه تحول را مهیا می‌کند.

زاکانی گفت: با تدابیر رهبری عزیزتر از جانمان که امروز یک نعمت بزرگ است برای ما و حضور و همت مردم گرانقیمت ما که باز نعمتی در دستان ما بود توانستیم این تحول و تغییر را رقم بزنیم.

وی با اشاره به با اشاره به فضای پیش از کربلای ۴ گفت: همراه شهید علی توکلی بودیم‌که عکسی از امام را دیدم که لبخند زده و دندان‌هایشان پیدا بود. شهید توکلی با همان گویش پایین‌شهری خودش گفت " داش علی حاضرم یک بار دیگر جان بدهم که امام اینگونه بخندد و گفتم یعنی چه گفت من حاضرم امام که نایب امام زمان است، بخند که امام زمان نیز به خندند". منزلت امام و ولی در جامعه ما ناپیداست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به دیدار او و نمایندگان مجلس با سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:  حدود ۵ ساعت توفیق داشتیم در محضر مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله باشیم در این ۵ ساعت همه حرف او ناظر بر ولی امر جامعه ما، حضرت آقا بود. از تشکیل حزب الله تا انتها را توضیح داد و فقط آنچه از دهان او نمی‌افتاد توجهی بود که به حضرت آقا داشت. نماینده مهریز از نصرالله پرسید "سید چگونه اینقدر موفق هستید گفت چون ولایتمدار هستم.  ولایتمدار به این معنا که آنچه که آقا می‌فرمایند قطع یقین اجرا می‌کنم و نکته دوم این است که اگر خودتان هم تامل کنید به حرف ولی می‌رسید و آن را اجرا می‌کنید. سوم هم اینکه اگر ولی بگوید نظری ندارم؛ خودمان فکر می‌کنیم که او را خوشحال کنیم و با قواعد و ضوابط چارچوبی اعلامی قبلی او هم‌خوانی داشته باشد." ولایتمداری این سه شعبه را دارد.

وی تاکید کرد: این نگاه، در کشور ما نگاه مظلومی است و کسی قدر ولی و امام جامعه را  نمی‌داند آن روی سکه نیز قدر مردم است، آنگونه که اسلام به ما یاد داد که قدر امامت و ولایت را فراهم کنیم، همانگونه یاد داد که مردم را درک کنیم و در خدمت مردم باشیم و باید برای آن خیلی تبلیغ کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باز شدن فضا دو وظیفه عمده را برای ما فراهم کرده که اگر خدا توفیق بدهد، این مسیر را هموار کنیم، تصریح کرد: بخشی از آن فراتر از بحث انتخاب فرد و اینکه چه کسی و چیزی در انتخابات پیروز می‌شود، ایجاد یک جریان اجتماعی قوی مبتنی بر ولی و امام جامعه و مستحدثات او است که اساس کار را خدمت افزایش بصیرت و آگاهی و انگیزه انقلابی در جامعه می‌داند و به اینکه در جامعه موقع انتخابات چه اتفاقی می‌افتد، فضا را به سمتی ببریم که مردم مسیر درستی را انتخاب کنند. اینکه ۳۶۵ روز سال را کار کنند بلکه انگیزه آگاهی معرفت و بصیرت را بالا ببرنند. این جریان جایش در جامعه گم شده است که محل اصلی آن مکان‌هایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی است که باید فعال باشد. بالاتر از جریان‌ها خودشان را منتسب به ولی بدانند و اندیشه‌های نورانی او را منتشر کنند و بتوانیم این مسیر  پیش ببریم.

وی افزود: همچنین یک وظیفه بزرگی برای هم خدمت به مردم برای رفع مشکلات و هم ساختن کشور به عنوان یک الگو و نمونه مطابق با اصول انقلاب فراهم شده است، اما نیاز به انسجام همه دستگاه‌های حاکمیتی، حکومتی و همه اجزا و عناصر انقلابی است؛ اینجا دولت مجلس و دستگاه قضایی کافی نیست بلکه همه دستگاه‌های تبلیغی حاکمیتی باید به میدان بیایند و مردم را برای یک تغییر و تحول کشور به میدان بیاورند. ما فرصت نداریم. این ۴۲ سالی که آمده‌ایم تجربه گران‌بهایی را کسب کردیم، ما باید با عبور از میانبرها به نقطه‌ای برسیم که که اگر دولت موجود مشارکت  ۷۰ درصد را گرفت و با ۵۰ درصد مشارکت تحویل داد، هنر آقای رئیسی این دانشمند حکیم و مرد انقلابی این باشد که این ۵۰ درصد را با ۸۰ _۹۰ درصد تحویل بدهد. این زمین بازی را تغییر می‌دهد که بتوانیم تغییر را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز