خبرگزاری کار ایران

سید احمد خاتمی:

دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رای از ابتدا تا آخر شب بازی درآورد/ قوه قضائیه موضوع را بررسی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۶۷

عضو شورای نگهبان حضور مردم در انتخابات را به رغم بسیج همه خارجی‌ها برای جلوگیری از حضور آنان در پای صندوق‌های آراء، شکوهمند و افتخار آمیز دانست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در آئین شکرانه حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد در تالار فردوسی دانشگاه تهران گفت: به حمدالله انتخابات در طول تاریخ جمهوری اسلامی همواره با شکوه برگزار شده است، اما در این دوره ویژگی دیگری داشت و آن اینکه به نحو بی سابقه‌ای همه خارجی‌ها بسیج شدند که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: البته در طول تاریخ انتخابات چنین بوده است، اما در این دوره از انتخابات بیگانگان بسیج شدند که ملت را از آمدن پای صندوق‌ها بازدارند؛ از رسانه‌های استکباری شان تا آدم‌های استحاله شده و حقیرشان همه وارد میدان شده بودند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: در تحلیل هایشان خیلی که می‌خواستند لطف کنند می‌گفتند ۱۵ تا ۲۰ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند و عدد خیلی زیادی که می‌گفتند ۳۰ درصد بود و در نظرسازی‌ها می‌خواستند وانمود کنند بیش از ۳۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما به کوری چشمشان دیدیم که بیش از ۴۸ درصد رای دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: البته شرایط کرونایی نیز واقعیتی بود که قابل انکار نیست و برخی به علت وضع خطرناک همه گیری کرونا می‌ترسیدند در انتخابات شرکت کنند و باید حداقل ۱۰ درصد از مشارکت نکردن‌ها را به علت این شرایط غیرعادی دانست.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: البته دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رای نیز متاسفانه از ابتدا تا آخر شب بازی درآورد؛ هرگز نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، دستگاه قضایی باید این موضوع را بررسی کند، اما مدام قطع می‌شد و با زحمت وصلش می‌کردند.

وی افزود: ما به عنوان شورای نگهبان از ساعت ۸ صبح گفتیم که اگر دستگاه احراز هویت کار نکرد بطور دستی رای بگیرید، اما متاسفانه ساعت ۱۱ و نیم از شهرکی در تهران تماس گرفتند و گفتند به علت خاموش بودن دستگاه رای هم نمی‌گیرند، علت را پرسیدیم گفتند هنوز اطلاعیه شورای نگهبان به آنان ابلاغ نشده است.

سید احمد خاتمی افزود: این در حالی است که شورای نگهبان از ساعت ۸ صبح این موضوع را ابلاغ کرده بود موضوعی که در پیام رهبر معظم انقلاب هم درج شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مناسبت سالروز بسیج استادان با تکریم جایگاه استادان بسیجی اظهار داشت: نظام اسلامی به بازوان توانمندی مانند شما در عرصه فرهنگی نیاز دارد و امیدوارم تازه نفسان مدیریت کشور در برنامه ریزی هایشان برای ارتقاء جایگاه شما در عرصه فرهنگی تدبیر کنند.

سید احمد خاتمی همچنین به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و انتخاب شهید فخری زاده به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ افزود: این دو شهید والامقام مصداق اوتو العلم هستند، زیرا هم دانش در سطح بالا و هم سابقه جهاد داشتند و داستان مجاهدات شهید چمران در لبنان و دفاع مقدس کتابی قطور خواهد شد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز