خبرگزاری کار ایران

ساداتی‌نژاد در تذکرشفاهی مطرح کرد:

آشفتگی بازار نهاده‌های کشاورزی با تصمیمات غیرکارشناسی کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۰۳

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده، گفت: اما کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۳۱ خرداد مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد طی سخنانی گفت: مشکل حوزه کشاورزی تنظیم بازار است و یک کارگروه تنظیم بازار زیر مجموعه وزارت صمت است که عمده گرفتاری‌های حوزه کشاورزی و مرغ ناشی از تصمیمات گرفته شده در این کارگروه است.

وی افزود: در قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده اما تا کنون ابزار اعمال این موضوع وجود نداشته و علیرغم وجود قانون متأسفانه وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یادآور شد: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی کاملا شفاف آمده است که یک کارگروه ویژه محصولات کشاورزی تشکیل خواهد شد و تنظیم داخلی بازار و کالاها بر عهده این کارگروه گذاشته شده است و این کارگروه به هیچ وجه نگاه دستوری دولت در بازار را ندارد ضمن اینکه اختیار این کار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه متولی بخش کشاورزی است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی قرار است با همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های غیردولتی کشاورزی اقدامات مؤثری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز