خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس مجلس؛

کمیسیون اصل ۹۰ و شوراها مسئول بررسی موضوع اختلال در روند برگزاری انتخابات شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۹۵

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده محلات در خصوص دلایل اختلال در روند برگزاری انتخابات، گفت: لازم است کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها تخلفات انتخاباتی را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۳۷ قانون اساسی، گفت: با توجه به اینکه وزرا در برابر رئیس جمهور در قبال انجام وظایف خویش همچنین در برابر مجلس نیز مسئولند، باید مسئول انجام انتخابات پاسخ مناسبی به اتفاقاتی که در روز انتخابات افتاد، ارائه دهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آغاز رأی گیری اتفاقاتی از جمله اختلال در سیستم، دیر رسیدن تعرفه در برخی از صندوق ها، همچنین دیر باز شدن تعرفه ها در برخی دیگر از صندوق ها رخ داد که باید مشخص شود که دلیل این اتفاقات چه بوده است.

وی افزود: حتی در شمارش آراء نیز مشخص شد، برخی از دولتی ها ضرب و تقسیم و جمع و تفریغ نیز بلد نیستند زیرا در بحث اعلام اولیه از ۹۰ درصد صحبت شد ولی به یکباره صورت مسئله عوض شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: با توجه به رفتار غیرقابل دفاع آقایان و اخلالی که در روز انتخابات انجام دادند از رئیس مجلس می خواهم دستور دهد که علت آن بررسی شود.

سلیمی ادامه داد: پیش بینی ها این بود که اگر دولت اخلال نکرده بود حداقل بین ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت بالا می رفت بنابراین باید مشخص شود که این اخلال چه علتی داشت، آیا سهوا بوده است، آیا مسئولان دولت قصور داشتند یا تقصیر، اگر قصور بوده باشد دولتی که ۸ سال سرکار است باید پاسخ دهد که چرا به این شکل کار انجام داده است و اگر تقصیر بوده باشد باز باید علت این تقصیر روشن شود که چرا در روند انتخابات اخلال کردند و اجازه ندادند بخشی از مردم رأی بدهند.

محمدباقر قالیباف  در پاسخ به این اخطار گفت: نکته ای که آقای سلیمی اشاره کردند نکته درستی است چرا که در روز انتخابات در دو نوبت در آغاز رأی گیری و نیمه کار قبل از ساعت ۱۰:۳۰، دو اشکال جدی پیدا شد که مردم عزیز در برخی استان ها و شهرستان ها مقداری منتظر شدند، بنابراین در این خصوص کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رسیدگی کنند و گزارشی تهیه کرده تا پیگیری لازم صورت گیرد.

همچنین نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز  طی اخطاری با استناد به اصول (۳)، (۱۳۴)، (۱۳۷) و (۱۳) قانون اساسی ضمن انتقاد نسبت به عملکرد ضعیف دولت در استفاده از صندوق های سیار در روز انتخابات گفت: بسیاری از افراد به دلیل کسالت در منزل حضور داشتند که به دلیل نبود صندوق سیار، از دادن رأی محروم شدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شکایت‌های فراوانی نسبت به تأخیر در اخذ رأی، نبود مهر و نظارت به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال شده که ما بر اساس مأموریت این کمیسیون در نظارت بر کار دستگاه‌ها، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: شما می‌توانید این مسائل را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز