خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ بررسی کرد؛

گزارش بلومبرگ درباره تداوم مذاکرات وین بعد از انتخابات ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۰۳

بلومبرگ در تحلیلی به تداوم مذاکرات در وین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، قدرت‌های جهانی روز یکشنبه با هدف احیای توافق هسته‌ای با ایران پس از پیروزی جناح اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر در وین گفت‌وگو خواهند کرد.

در حالی که انتظار نمی‌رود پیروزی ابراهیم رئیسی تلاش‌ها را برای دستیابی به توافق از بین ببرد، اما تغییر دولت، روند دیپلماسی را پیچیده کرده است. پس از هفته‌ها مذاکرات پرزحمت، نمایندگان در وین اکنون به دنبال نهایی کردن توافق هستند تا قبل از اینکه حسن روحانی ، رئیس جمهور فعلی، قدرت را به رئیسی در ماه آگوست تحویل دهد به این توافق دست یابند.

هدف از مذاکرات بازگرداندن ایالات متحده به توافق برجام پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین از آن است. درگیری بر سر این توافق باعث شد منطقه به جنگ نزدیک شود و تهران به غنی‌سازی اورانیوم  لازم برای تولید بپردازد. 

رئیسی که با غرب رویکرد دیگری دارد، گفته است که توافق هسته‌ای را که روحانی به شکل‌گیری آن کمک کرد، حفظ خواهد کرد و پیشنهاد کرده که نمی‌خواهد آن را به عنوان نگرانی اصلی سیاست خارجی ایران مطرح کند.

وی عنوان کرد که برای ادامه کار با تیم روحانی همراهی می‌کند. سیاست ایران در قبال این توافق‌نامه در نهایت توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نهایی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز