خبرگزاری کار ایران

معاونان وزارت امور خارجه در جریان برگزاری انتخابات در خارج از کشور قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۴۳۰

معاونان وزارت امور خارجه در ارتباط با شعب اخذ رای در خارج از کشور در جریان برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان صبح امروز در ستاد انتخابات خارج از کشور به همراه سعید خطیب‌زاده سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محسن بهاروند معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و علی ابوالحسنی معاون مالی اداری وزارت امور خارجه در ارتباط برخط با نمایندگی‌های ایران در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور قرار گرفتند. 

در جریان این ارتباط زنده، معبودی‌فر سرکنسول ایران در استانبول گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این سرکنسولگری ارائه کرد و گفت: از ساعت هشت صبح، انتخابات شروع شده و نمایندگی ایران در استانبول مشغول به کار شدند. مراجعه‌کنندگان حضور یافته و مشغول انداختن رای خود هستند. 

وی با بیان اینکه به غیر از بخش اروپایی استانبول، در بخش آسیایی این شهر و همچنین در ازمیر صندوق رای داشته و یک صندوق سایر نیز فعالیت می‌کند،. اظهار داشت: مراجعه‌کنندگان می‌توانند با گذرنامه یا شناسنامه به نمایندگی ایران مراجعه کرده و رای دهند. 

سرکنسول ایران در استانبول درباره شرایط برگزاری انتخابات تصریح کرد که تعرفه‌ها و ملزومات به اندازه کافی برای شعبات و صندوق‌ها آمده است. 

سجادی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه در این گفت‌وگو تاکید کرد که نمایندگی ایران تا هر ساعتی که مراجعه‌کننده وجود دارد، پذیرای ایرانیان خارج از کشور باشد. 

در همین ارتباط، سرکنسول ایران در استانبول خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی ایران در استانبول حضور دارد و صندوق رای سیار به محل اقامت آنها ارسال شده است. همچنین در فرودگاه استانبول هم بخشی در نظر گرفته شده تا ایرانیان بتوانند رای دهند. 

 در ادامه، محمودی، سرپرست کنسولگری ایران در دوبی در ارتباطی زنده درباره شرایط برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در دوبی ابراز داشت: ما از تعداد مراجعه‌کنندگان شوکه شدیم. ساعت ۸ صبح متوجه حضور انبوه ایرانیان مقیم دوبی شدیم. 

وی ادامه داد: هفت صندوق رای در سرکنسولگری وجود دارد. تعرفه کافی و لازم داده نیز داده شده است. میزان تعرفه لازم نیز توزیع شده است. 

سرپرست سرکنسولگری ایران با بیان اینکه ۷۰۰، ۸۰۰ نفر در ساعت اولیه در حوزه دوبی مشارکت کردند، عنوان کرد: تعرفه اولیه تمام شده و تعرفه دوم توزیع شده است. 

در ادامه، معاون کنسولی وزارت امور خارجه از مسئولان سرکنسولگری ایران در دوبی خواست تا با رعایت پروتکل‌ها، تا هر ساعت که ممکن باشد پذیرای رای‌دهندگان باشند. 

در ادامه، ارتباطاتی با نمایندگی های ایران در آلمان، مالزی و... برقرار شد سفرا و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور توضیحاتی را درباره شرایط و روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز