خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور پس از شرکت در انتخابات:

علی‌رغم همه مشکلاتی که در فرآیند ثبت‌نام تا امروز به وجود آمد در انتخابات شرکت کنید/ یک رای نباید جابجا شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۳۳۰

رئیس‌جمهور گفت: می‌خواهم از مردم سراسر کشور درخواست کنم امروز پای صندوق حضور پیدا کنند و به فرد مورد نظر خود رای دهند. مشکلاتی که در ذهن مردم در خصوص زمان ثبت نام تا امروز وجود دارد نباید مدنظر قرار بگیرد؛ انتخابات مهم است و علی رغم آن مشکل باید باز هم پای صندوق حاضر شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات گفت: نخست از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی نداشتیم و دوم مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی است که در همه حوزه‌های انتخابیه پروتکل‌ها را رعایت می کنند و مرحله سوم قدم به قدم الکترونیکی شدن انتخابات است که یک گام به پیش می‌گذاریم و در مانیتور نشان می‌دهد که در سراسر کشور در استان‌های مختلف چه تعداد افراد آمده‌اند و رای داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مساله احراز هویت به خوبی از طریق سیستم انجام می‌گیرد و حتی رای و شمارش رای هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها توسط ماشین انجام می‌گیرد و امیدواریم در آینده همه مراحل انتخابات و شمارش آن الکترونیکی انجام شود که به شفافیت کمک کند. 

رئیس جمهور گفت: این انتخابات مهم است؛ علاوه بر اینکه انتخابات شوراهای شهر و میان دوره‌ای مجلس و خبرگان در برخی حوزه‌ها انجام می‌شود اما انتخابات مهم ما ریاست جمهوری است که یکی از مهترین انتخابات در ۴ سال یکبار است که با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مشخص شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی افزود:‌ می‌خواهم از مردم سراسر کشور درخواست کنم امروز پای صندوق حضور پیدا کنند و به فرد مورد نظر خود رای دهند. مشکلاتی که در ذهن مردم در خصوص زمان ثبت نام تا امروز وجود دارد نباید مدنظر قرار بگیرد؛ انتخابات مهم است و علی رغم آن مشکل باید باز هم پای صندوق حاضر شویم.

روحانی گفت: کاش از روز ثبت نام در انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم. اما مردم می‌دانند این انتخابات برای کشور، سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی ایران چه قدر اهمیت دارد.  من فکر می‌کنم در دنیا تنها چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه جهانیان است، وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد.

وی افزود: اما چند کشور در دنیا هستند که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان است و می‌خواهند بفهمند حضور مردم و فردی که انتخاب می‌شود کیست و چگونه خواهد بود؛ یکی از آن کشورهای مهم جمهوری اسلامی ایران است و در طول مدت ۴۲ سال همینطور بوده و امروز هم اینطور است. مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا ، صف‌های مردم برای ریختن آرا توجه می‌کنند. ان‌شاءالله کاری کنیم که دوستان ما در سراسر جهان همه ایرانی‌ها خوشحال و دشمنان مایوس شوند. 

رییس جمهوری اظهارامیدواری کرد که مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشند که مردم در پایان و نتیجه رای گیری خوشحال می‌شوند.

روحانی در پایان دو توصیه به همه دست اندرکاران،‌استانداران و بخشداران کرد و گفت: ابتدا حفظ سلامت مردم است و همه دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود و دوم حفظ آرای مردم است و یک رای جابه‌جا نشود همانطور که در همه انتخابات اینطور بوده است و حق الناس رعایت شود تا مردم نتیجه آرای خود را شاهد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز