خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

جمهوریت با مردم معنا دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۲۵۹

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای.

به گزارش خبرنگاران ایلنا، محمد رضا عارف در جمع خبرنگاران در حسینه جماران پس از انداختن رای خود در صندوق در خصوص برگزاری انتخابات در شرایط حال حاضر کشور گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای. خوشبختانه مردم علیرغم گلایه‌های که دارند پای صندوق رای حاضر می شوند؛ نگرانی‌هایی که بخشی از جامعه دارند این است که برخی از عوامل نهاد‌های مذکور علاقه مند هستند نظام و جمهوریت را به سمت یکدستی ببرند که امیدوارم با حضور جبهه مردم آنها حرف آخر را بزنند و انتخابات در راستای منویات مردم و امام برگزار شود . 

وی در خصوص اهمیت رای گیری گفت: مردم صاحب انتخاب هستند و در چهار چوب قانون اساسی باید سیاست های انتخابات پیاده شود و مردم از طریق  رای در صندوق حرف خود را بزنند اما این دفعه به دلیل گلایه های از گذشته احساسشان این که بخشی از جامعه نماینده ای در صندوق ندارند امیدوارم در فضای بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و پرونده این قبیل شکست ها بسته شود تا مردم با نگاه مثبتی در پای صندوق رای حاضر شوند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص اینکه برخی از اصلاح طلبان قصد شرکت در این دوره از انتخابات را ندارند گفت: چرا مسئله را جناحی می‌کنید؛ برخی از اصلاح طلبان غلط است. یک جریان اصلی انقلابی اهم از اصولگرایان و اصلاح طلبان گلایه‌هایی دارند و دغدغه دارند طبیعتاً بخش های از جامعه نمایندگانی از خود نمی بینند به طور مثال در جریان انتخابات یک نهاد اجماع ساز به راه می‌افتد و نه نفری که توسط این نهاد معرفی می شود ردصلاحیت می شوند که در این صورت نمی توان انتظار حضور حداکثری را شاهد بود اما با توجه به شرایط شاهد حضور حداکثری مردم است که امیدواریم مردم علیرغم گلایه ها و مشکلات حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان قبل از انتخابات گفت: واقعا گله داریم از نهاد نظارتی که در راس آنها شورای نگهبان قرار دارد این اتفاقات اولین بار نبود امیدواریم با تذکرات داده شده و فرمایشات رهبری این رفتار ها آخرین بار باشد و به مر قانون عمل شود و اجازه دهند افرادی که شرایط حداکثری دارند خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز