خبرگزاری کار ایران

خطیب‌زاده:

ایران درخواستی برای عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۳۱۱

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خبر منتشرشده در ارتباط با کاندیداشدن ایران برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت نادرست است.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اخبار منتشرشده مبنی بر رای‌نیاوردن ایران برای عضویت غیر دائم در شورای امنیت اظهار کرد: چند روز قبل نیز که برای اولین بار این ابهام مطرح شد، پاسخ داده شد که اصل خبر کاندیداشدن جمهوری اسلامی ایران نادرست است ولی با توجه به مطرح‌شدن دوباره خبر لازم‌ است تاکید شود جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره ۲۳-۲۰۲۲ نداشته و کشور امارات از گروه آسیایی، تنها کاندیدای این گروه بوده است.

این دیپلمات ارشد افزود: با عنایت به این که انتخاب اعضای غیر دایم شورای امنیت با رای‌گیری مخفی و فیزیکی (برگه رای) انجام می‌گیرد، نیت کشوری که مخفیانه به جمهوری اسلامی ایران رای داده روشن نیست. البته این‌ احتمال منتفی نیست که این امر با هدف شیطنت‌آمیزی صورت گرفته باشد.

خطیب‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات تعیین اعضای غیر دائم شورای امنیت، از عضویت امارات حمایت کرده و به آن رای مثبت داده است که این موضوع در نامه دکتر ظریف به همتای اماراتی خود نیز اعلام شده است و مراتب طی یادداشت رسمی به سفارت امارات در تهران نیز اعلام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اشاره کرد: البته این موارد مسبوق به سابقه است. مثلا در گروه کشورهای آمریکای لاتین نیز برزیل تنها کاندیدای این گروه بوده در حالی که به پرو نیز یک رای داده شده است. کنگو قبل از رای‌گیری انصراف داده است ولی با این حال سه کشور به آن رای داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز