خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور مطرح کرد:‌

ترتیب اعلام آرای چهار انتخابات ۲۸ خرداد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۲۹

​سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: چینش شعبه ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور آمادگی کامل در برگزاری انتخابات در پایان هفته جاری دارد، اظهار کرد: انتخابات در صبح جمعه با دستور وزیر کشور آغاز می شود و عوامل اجرایی و نظارتی در سراسر کشور آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که کار انتخابات در وزارت کشور از یک سال پیش در سطح کشور آغاز شده است، گفت: ستاد انتخابات کشور با آمادگی کامل به دنبال برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری است.

وی تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور با استفاده از فناوری های نوین در تجمیع و شمارش آراء در تلاش است نتایج را در سریعترین زمان ممکن به اطلاع عموم مردم ایران برساند.

وی با اشاره به اینکه روند رای گیری با دستور وزیر کشور در اول صبح جمعه آغاز می شود، گفت: بعد از دستور وزیر  کشور، کار رای گیری در تمام شعبات مستقر در سرتاسر کشور شروع می شود و مجریان ما آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: برای همه کشور انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و البته در ۶ استان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و در ۴ استان انتخابات خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: احزار هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و به خاطر شیوع کرونا فرایندهای اخذ رای هم با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

موسوی در خصوص شمارش آراء گفت: در شعب اخذ رای صندوق ها بازگشایی و آرا شمارش و بوسیله دستگاه احراز هویت به بخشداری و فرمانداری و در نهایت به ستاد انتخابات ارسال می شود. در انتخابات ریاست جمهوری، اطلاعات همزمان به شورای نگهبان هم ارسال می شود و تجمیع بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام و نتیجه به اطلاع مردم ایران اعلام خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: چینش شعبه ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته در برخی از مراکز استان ها به خاطر الکترونیکی بودن انتخابات، کار شمارش و اعلام نتایج سریعتر خواهد بود.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم با مشارکت همگانی انتخابات سالم، قانونی و مشارکتی در جمعه هفته پیش رو در کشور داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز