خبرگزاری کار ایران

رضایی:

سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۸۵

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همچنین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و همین کسانی که فرار مالیاتی دارند در سال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی میرقائد با بیان این که برخی مالیات‌های جدید که حق مردم و مصوب قانون است نظیر مالیات بر ثروت و عایدی سرمایه را هم اعمال خواهیم کرد، گفت: نظام مالیاتی کشور مانند نظام بانکی، بورس و بیمه بسیار قدیمی و سنتی است که مشکلات خاص خود را دارد و دولت موجود و دولت‌های قبل نتوانسته‌اند تحولی در نظام مالیاتی کشور ایجاد کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه دولت روحانی با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که از طریق اوراق مالی و سایر ابزار‌ها تولید شده خداحافظی خواهد کرد و اگر جلوی این وضع را نگیریم سال دیگر بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که نتیجه آن چیزی جز کسری بودجه، تورم و فشار به زندگی مردم نخواهد بود.

وی افزود: همچنین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد و همین کسانی که فرار مالیاتی دارند در سال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه دریافت می‌کنند. این یعنی سالانه چیزی حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پول مملکت به هدر می‌رود که قابل احیاست و در اولین فرصت دولت ما این کار را خواهد کرد.

رضایی همچنین با اشاره به نبود سامانه الکترونیک و شفاف مالیات‌ها و تراکنش‌ها در کشور افزود: ما به سرعت این سامانه را در کشور ایجاد می‌کنیم و منظومه یکپارچه‌ای از اطلاعات و مبادلات اقتصادی بانک‌ها، بورس و بیمه و همچنین نظام مالیاتی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در مقایسه با کشور‌های منطقه و جهان کمترین مالیات را اخذ می‌کند افزود: از سوی دیگر کسری بودجه ایجاد شده که موجب مالیات تورمی و افزایش تورم می‌شود چراکه در واقع دولت‌ها بدلیل عملکرد غلط خود و ناکارآمدی، مالیات را از طریق تورم روی دوش مردم می‌ریزند و ما تورم را از طریق نقدینگی حل و فصل خواهیم کرد.

رضایی گفت: تورم را ثابت می‌گیریم، جلوی فرار مالیاتی را خواهیم گرفت و بعضی مالیات‌های جدیدی که حق مردم است نظیر عایدی سرمایه و ثروت را هم اعمال می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علت فرار مالیاتی را دو مساله دانست و گفت: علت اول این است که سامانه‌ای که همه تراکنش‌ها در آن باشد برای تشخیص مالیات افراد وجود ندارد و علت دوم این است که بین کسانی که مالیات نمی‌دهند و برخی مسئولان نظام مالیاتی دست‌هایی وجود دارد که ما این دست‌ها را هم شناسایی و قطع خواهیم کرد، چون اگر شریکی بای دزد قافله نباشد فرار مالیاتی شکل نمی‌گیرد.افراد معینی در برخی گلوگاه‌ها وجود دارند که باید شناسایی شوند و کسانی‌که معامله می‌کنند باید بصورت شفاف مالیات بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز