خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

عمق دفاع راهبردی کشور با الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی راهبردی ارتش افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۲۸

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دریا فرصت‌های بی نظیری برای کشور در حوزه‌های مختلف فراهم کرده و با الحاق ناوشکن دنا به نداجا عمق راهبردی ایران اسلامی در دفاع از منافع خود در عرصه دریا افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در مراسم پیوست ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش که با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری همراه بود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی به خصوص در جنوب کشور است که فرصت‌های فراوانی برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سده های گذشته توجه چندانی به دریا نشده بود اما در نظام اسلامی به ویژه ۲ دهه اخیر شاهد توجه و تدوین برنامه‌های خوبی به آن هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: بدین ترتیب محیط راهبردی نوینی در حال شکل‌گیری است که این مستلزم قدرت دریایی فزاینده ای است که این نیاز به قدرت دفاعی پشتیبانی و صنایع دریایی توانمند دارد.

امیر حاتمی اظهار داشت: زمان زیادی از حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه که توجه همگان را در پی داشت نگذشته امروز شاهد حضور این نیرو در آب‌های دورتر بدون پهلوگیری در سواحل و بنادر هستیم.

وی ادامه داد: ناوشکن دنا بازطراحی ناوشکن‌های کلاس موج است که سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این شناور توان همراهی و حفاظت از شناورها و یگان های مختلف را دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناو نقش ایران را در تامین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

امیر حاتمی افزود: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و دوستی شفیق است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع در چهار سال گذشته ۱۱۰ فروند شناور  به نیروهای مسلح تحویل داده و در تجهیز ناجا هم ۱۲ شناور حیدر تحویل داده است.

ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور فرمانده کل ارتش، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش روز دوشنبه در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز